Zoeken Vraag het forum

Ruggenwervel verdikking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Stel je hebt kanker in je ruggenwervel, in één zo’n wervel. Hoe voelt dit? Voelt dit aan als iets keihards of als een zachte zwelling? Ik heb twee wervels, met afstand ertussen, die wat verdikt zijn. Het is als het ware alsof er op en rond de wervel een lichte verdikking ligt. Het is zacht en gevoelig bij aanraking. Er zijn röntgenfoto’s gemaakt van mijn ruggenwervel en daar was niks op te zien. Zou dit botkanker kunnen zijn? Is zo’n röntgenfoto wel betrouwbaar?Ik neem aan dat als botkanker tastbaar zou zijn, het dan wel op een xray foto te zien zou zijn? Het zit er al lang. Ik ben wel jong, 26 en een man.

Ik heb nog twee kleine vraagjes.. Wat betekent Plural thickening? Ik had een paar keer foto’s laten maken in buitenland en daarop hadden ze het over een klein beetje plural thickening. Huisarts zegt dat het niks betekent.

Mijn andere vraagje is.. de lymfeklieren bij je sleutelbenen.. liggen die zeg maar onder het bot zodat je ze niet kunt voelen of liggen ze aan de boven of onderzijde van het bot? Ik voel namelijk soms wel alsof mijn sleutelbeen wat pijnlijk is dus ik dacht wellicht iets te maken met lymfe of met die pleuralthickening.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Botkanker zou op een röntgenfoto te zien zijn geweest. De lymfeklier bij het sleutelbeen ligt in de regel boven het sleutelbeen.
    Over de Plural thickness, kan ik zo niks zeggen omdat ik niet weet in welk verband dat op een foto is gezien.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie, dokter. Dan zal het geen botkanker zijn. Enig idee wat een zachte gevoelige verdikking zou kunnen zijn?

Is kanker trouwens altijd iets hards of kan kanker ook zacht zijn?

Bedankt

Reageren
    John (moderator)

Botkanker voel je in principe niet eens. Althans niet met je handen/vingers.

Ik kan zo ook niet zeggen wat de verdikking is. Het zou bijvoorbeeld een spier kunnen zijn. Op de röntgenfoto was in ieder geval niets te zien. Als het een verdikking van een wervel zou zijn geweest, had men dat ook kunnen zien.

Reageren
Reageer op: Ruggenwervel verdikking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.