Zoeken Vraag het forum

hemochromatose

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • visje123

Goedenavond Tandor.

Ja, ben weer van even weg geweest terug op deze plek met weer een nieuwe vraag.

Al jaren heb ik onbegrepen hand en pols klachten, en jaren terug 2 operaties gehad. ( verdenkingen waren eerst carpaal tunnel, en triggerfinger) maar het was niet zo ontstoken dat daar de klachten van kwamen.

Echter heb ik dus jaren wisselend last dan veel, dan minder.. soms dagen niet. De laatste 2 a 3 weken heb ik erg veel last van beide duimen, vooral draaibewegingen maken waren/ zijn erg pijnlijk. Ook vaker verkrampte vingers vielen me op. Ik wilde zoiezo vanmorgen naar de huisarts, maar sinds deze morgen doet mijn middelvinger rechts niet wat hij moet doen. TIkken op t toetsenbord is al erg vervelend, bewegen is pijnlijk en buigen is onmogelijk. Ivm Uitslagen die ze terug last van eerdere onderzoeken jaren terug wil ze dus bloed laten prikken om bovenstaande te onderzoeken. Zij heeft n paar gevallen gehad onlangs van vrouwen met dezelfde klachten ( alleen gewrichten die pijn deden, en bleken bovenstaande te hebben, vandaar dat ze mij ook wil onderzoeken) Ik heb hier nog nooit van gehoord. Maar dan lees je weer dat als je er niets aan doet het dodelijk kan zijn ? Ik ga daar niet van uit maar vraag me wel af hoe lossen ze dat op als dat zo is? Ik mag morgen naproxen halen voor de pijn, tramadol werkt niet meer evenals diclofenac. Tandor wat raad je me verder aan?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Maar eens afwachten wat het onderzoek gaat opleveren.
    Meer info kun je hier vinden:
    https://www.radboudumc.nl/Informatiefolders/4550-Hemochromatose_%28ijzersta-i.pdf

Ik vraag me alleen af of Naproxen voldoende gaat werken.

Je zou eventueel de diclofenac kunnen combineren met 500 mg paracetamol. Dat versterkt elkaars pijnstillende werking.

Reageren
Reageer op: hemochromatose
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.