- KvM30 juli 2021 om 20:35
Goedenavond,
Ik ben gewoon eens benieuwd of iemand dit herkend.
Ik ben in mijn tienerjaren geopereerd aan mijn beide schouders, omdat mijn schouders regelmatig, en vooral snachts, gedeeltelijk uit de kom gingen. Dit probleem was daarna ook weg.
Toen ik begin 20 was, begon ik last te krijgen van mijn handen, met name rechts. Ik werkte toen in een winkel en tilde veel zware dingen. Er kwam een klein hard bultje aan de zijkant van mijn pols bij de duimkant. Na rust en brace besloten ze het te opereren. Dit was quervain.het ging goed daarna, wel af en toe het “overbelaste gevoel” wat ik bij de eerste keer quervain ook had, maar het trok weg en was minimaal.
3 jaar later was het weer heel dik, pijnlijk, en weer een operatie gehad. Dat ging goed tot halverwege vorig jaar, toen kreeg ik heel erg last van beide kanten. Dit werd steeds erger,tot het punt dat beide ellebogen, onderarmen en polsen van mijn armen ontzettend zeer deden, haast niet uit te houden. Na meerdere doktersbezoekjes, hebben ze een injectie in de meest pijnlijke hand gegeven. Dit is niet goed gegaan, dit zei de chirurg, omdat de vloeistof is gaan lekken begreep ik eruit. ben doorverwezen naar het ziekenhuis, want de klachten bleven, wel iets minder heftig.
Zij constateerde beiderzijds een tenniselleboog, roeierspols, quervain en overbelasting, aan de ergste kant zat er ook een onderarmspier ontsteking. Dit is wat er in het dossier staat, wel met andere benamingen.
Ze gaf me de keuze, operatie weer, of therapie. Ik heb voor therapie gekozen, en ben doorgestuurd naar de fysio. Ik ben vorige week voor het eerst geweest, en zij wil proberen om dit met een brace en oefeningen adviezen etc, beter te krijgen, maar zei wel dat het misschien niet lukt en ik dan naar de revalidatiearts(?) Wordt verwezen.Mijn vraag is, zal ik ooit nog van die quervain afkomen?
Ook draag ik nu dag en nacht een brace , alleen als ik die ( met koken oid) af doe, doet het nog erger pijn dan voor de brace. Is dit normaal?
Ook vraag ik me af wat de revalidatie arts eigenlijk doet haha.
Groetjes