Zoeken Vraag het forum

Krakende kaken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Probleem 1: Ik heb al een tijdje last van krakende kaken, soms als ik gaap valt deze op slot en geeft een harde knap… Ook moet ik gewoon even de kaken los maken door links en rechts te bewegen met mijn kaak om te ontspannen. Tevens ook als het koud is en ik fiets bv buiten krijg ik stekende pijn in mijn kaakspieren….
    Is dit ernstigt en zou ik een dokter moeten bezoeken?(heb al een keer gedaan maar hij wist het niet en het zou niet erg zijn)

Probleem 2: De kaak is niet het engiste gewricht wat kraakt, zo zijn mijn enkels zeer gevoel voor het kraken en alle andere gewrichten ook(schouderbladen, knieen etc). Zo lijkt het wel of mijn pezen heletijd over mijn schouderbladen/sleutebeen gaan ofzo?

Iemand een idee voor dit?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk ontwricht je kaak regelmatig.
    Ga naar je huisarts en vraag een verwijzing naar de kaakchirurg voor verder onderzoek.

Reageren
Reageer op: Krakende kaken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.