- Anoniem5 maart 2015 om 10:57
Hallo Allemaal,
Al bijna een jaar heb ik last van mijn knie. Helaas weet niemand wat er aan de hand is.
Vorig jaar ben ik een nieuwe kantoorbaan begonnen. Alles liep perfect maar ongeveer na 5 maanden liep ik van de trap af en begon mijn knie te shaken.
Bij de huisarts is een pees ontsteking geconstateerd. OK, ik kreeg massage maar dat hielp niet dus ben gaan googlen en vond shockwave therapie. Na die behandelingen kreeg ik minder last maar aantal dagen later kwam het echter terug.
De plek waar de pijn zich bevind wissel steeds. De ene keer is het boven de knie en dan weer onder. Heel vaak achter de knie en dan kan ik mijn been niet meer strekken. Nu en dan zelfs aan de zijkanten. De dikke boven spier voel ik ook regelmatig. Ook lijkt het soms alsof de knie schijf onder bizarre spanning staat en ook niet op zijn plek. Ontzettend raar.
Bij de sportarts kreeg ik prolotherapie (zeer pijnlijk met naalden en alles) maar dat hielp ook niet.
Orthopedisch chirurg dacht aan kraakbeen, MRI gemaakt en alles ziet er netjes uit ook de meniscus
In november ben ik gaan trouwen en op met huwelijksreis naar Nieuw Zeeland voor een maand. Daar kreeg ik steeds minder last van mijn knie en op gegeven moment was het bijna over. Kom ik weer terug in Nederland en binnen drie dagen word ik geconfronteerd met de knie.
Ik ben nu onder de behandeling bij een orthomanuele therapeut en die beweert dat mijn knie verdraait was. Na het recht zetten voelde de knie meteen anders. Het leek eventjes the solution maar de pijn komt weer terug. Ik doe van alles om de knie in de zelfde stand te houden. Altijd recht opstaan en gaan zitten, benen optillen als ik me omdraai.
Het kan ook zijn dat ik sochtends opsta en gedurende dag daar bijna geen last van heb. De dag later is het meteen raak.
Ik beoefen geen extreme sporten alleen lopen en fietsen.
Waar komt het vandaan en waarom had ik hier geen last van in Nieuw Zeeland?