- Anoniem11 februari 2015 om 14:26
mijn vraag wat betekend deze uitslag zonder medische worden?
Bekken:
Symmetrisch aspect van heupgewrichten. Discrete scheefstand nadele van links.
Er is een lumbosacrale overgangsanomalie met een forse processus transversus L5 rechts met neo-articulatie tussen de transversus en ala os sacrum rechts met sclerotische veranderingen: vermoedelijk secundaire arthrose.6 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 14:51Een heupscheeftstand.
Reageren
Deze wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een verkalking of verharding gewrichten in de overgang van de onderrug naar het heiligbeen waardoor een arthrose (gewrichtsslijtage) is ontstaan.Anoniem11 februari 2015 om 15:16Mijn arts zei alleen dat het geen artrose is maar heupdisplasie ik ben te jong voor artrose
Er zijn op foto inderdaad verhardingen te zien
ReagerenAnoniem11 februari 2015 om 15:45Maar dat is heel anders dan deze tekst snap er niks meer van kan dat?
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 15:53Je had me gevraagd om onderstaande tekst te “vertalen”.
Reageren
[quote]Symmetrisch aspect van heupgewrichten. Discrete scheefstand nadele van links.
Er is een lumbosacrale overgangsanomalie met een forse processus transversus L5 rechts met neo-articulatie tussen de transversus en ala os sacrum rechts met sclerotische veranderingen: [b]vermoedelijk secundaire arthrose.[/b][/quote]
Het woord arthrose staat er toch echt. Ik heb letterlijk vertaald wat er staat.
De interpretatie door de arts zou inderdaad iets anders kunnen zijn. Die heeft namelijk alle van belang zijnde informatie.Anoniem11 februari 2015 om 16:13Ja sorry bedankt voor het vertalen het is gewoon nogal verwarrend
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 16:17Ik geloof graag dat het verwarrend is.
Er is onderzoek gedaan en de radioloog maakt een verslag van wat hij/zij ziet en vermoed. De arts legt dit verslag naast de klachten en kijkt naar alle omstandigheden waaronder ook je leeftijd. Dat kan dan de reden zijn waarom de arts met een iets andere verklaring komt.
Reageren