Zoeken Vraag het forum

PFPS/voetbalknie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey, ik ben een meisje van 15 en heb al 3 jaar last van mijn knieƫn.

In het begin had ik alleen last van mijn tijdens de warming-up. Ik dacht, ohw dat gaat vanzelf wel weer over.
    Nou niet dus, het werd alleen maar erger. Na een tijdje kreeg ik er ook last van tijdens de wedstrijd (voetbal). Maar elke keer als ik dacht, laat ik maar eens naar de dokter gaan, werd de pijn minder of verdween helemaal. Dan kwam het na een tijdje weer terug en zo door. Nu heb ik dus ook dezelfde pijn in mijn rechter knie.

Mijn knieƫn zijn bijna altijd gezwollen, alsof er vocht inzit. De pijn zit vooral rondom mijn knieschijf en wordt erger als ik fiets, traploop, kniel of een lange tijd stilzit. Soms voelt het alsof ik door mijn knie zak.

Ik word bijna gedwongen om naar de fysio te gaan door mijn trainers, vrienden en leraren omdat ik het liefst gewoon door de pijn heen sport. Niet handig, ik weet het. Ik doe dat nu al 3 jaar en het is bijna een gewoonte geworden.

Heeft iemand ervaring met deze klachten en weet iemand wat de fysio/dokter er aan kan doen?

Alvast bedankt. x

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Voordat er iets aan gedaan kan worden zal er eerst moeten worden vastgesteld wat er aan de hand is en hoe het is ontstaan. Daarom is het misschien verstandig om bij de huisarts langs te gaan en daar eventueel een verwijzing te vragen voor de orthopeed.

Reageren
Reageer op: PFPS/voetbalknie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.