- Anoniem21 januari 2014 om 20:36
LS
Ik hoop dat u me wat tips kan geven over het volgende. Door een verkeerde stap is mijn linkervoet naar buiten dubbelgeslagen. Toen dat gebeurde voelde ik de pees die loopt van de linkerbovenkant van mijn voet knappen en naar boven schieten. Na bezoek aan het ziekenhuis is geconstateerd dat deze volledig afgescheurd is en zich ongeveer een centimeter of 20 beneden mijn knie bevindt. De arts heeft gezegd dat door rust deze vanzelf zijn weg terug zal vinden. Mocht dat echter binnen 2 tot 3 weken gebeuren, zal een operatie noodzakelijk zijn. Daar zit ik niet op te wachten. Is er een manier dit te proces te bevorderen? Mij is aangeraden te koelen. Is er nog meer aan te raden? Voeding, oefeningen, of iets anders? Ik bevind me overigens in Portugal.
Bij voorbaat dank,
Arwin
4 reactiesReagerenAnoniem21 januari 2014 om 20:38Sorry, dit moet natuurlijk zijn: mocht dit binnen 2 tot 3 weken NIET gebeuren…
ReagerenJohn (moderator)
21 januari 2014 om 20:59Ik vrees dat die pees toch niet vanzelf zijn weg terug gaat vinden. Was dat maar waar. Een operatie is het meest voor de hand liggende.
ReagerenAnoniem22 januari 2014 om 17:42Beste Tandor,
Dank voor uw snelle reactie. Op welke termijn zou deze operatie het beste plaats moeten vinden? Is het verstandig die 2 tot 3 weken aan te houden om te kijken of het vanzelf herstelt? Of is het verstandiger terug te gaan naar de arts en te zeggen dat deze operatie beter zo snel mogelijk uitgevoerd kan worden?
Bij voorbaat dank,
Arwin
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2014 om 17:53Een pees is elastisch en staat normaliter onder spanning. Op het moment dat ze afscheurt krimpt de pees en trekt zich terug. Daarom zit de pees nu boven in je onderbeen. Vanzelf gaat dit gegarandeerd niet goed komen. Dus is een operatie aan te raden en liefst zo snel mogelijk. Er dan van uitgaande dat het een pees is die is afgescheurd.
Reageren