Zoeken Vraag het forum

Knie op slot gehad. Weer los? Ernst?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jjbrrr

Beste Mensen,

Bij voetbal sta ik in de goal, ik ben dus keeper. Afgelopen zaterdag bleef mijn voet staan bij een snelle draai en dit zorgde ervoor dat ik het gevoel had dat het been niet verder kon. Daarop heb ik mij rustig achterover laten zakken.

Het gevolg was mijn knie zat op slot. Ik kreeg deze met geen mogelijkheid meer recht, hij buigde ongeveer tot 90 graden.
    – Geen pijn op dat moment, alleen bij strekken.
    – Geen zwelling
    – Niet blauw

Vervolgens naar het ziekenhuis geweest, dokter heeft de knie proberen terug te drukken maar de pijn was te erg. Naar huis gegaan met een brace om mijn gebogen been. Zover alleen pijn wanneer ik de houding verander van het been.

Zondag wordt ik wakker, ik voel dat ik mijn been omhoog kan tillen en besluit uiteindelijk de brace eraf te doen. Het voelt goed ik kan weer staan en krijg zelfs mijn been weer recht. Lopen gaat op dat moment weer aardig.

Maandag naar het ziekenhuis geweest, dokter deed er niks aan. 2 keuzes, direct opereren (kijkoperatie) of mri scan laten maken.

Geen pijn dus dan maar het laatste, gister zelfs alweer een stukje hardgelopen pijnloos. Ik merk alleen nog bij het been optrekken tegen het bil aan dat het daar nog een klein beetje vast zit. Maar ik krijg m wel gewoon zover.

[b]Mijn vraag is eigenlijk: [/b]
    Zijn er mensen die dit ook zo mee gemaakt hebben? Gezien geen pijn geen zwelling etc. Alleen een blauwe plek aan de binnenkant van de knie. Zou het wellicht om een kneuzing gaan inplaats van een meniscus breuk?

[b]Wat raden jullie aan? [/b]
    We hebben een keeperprobleem, de tijd dringt voor mij een beetje. Natuurlijk wil ik mijzelf ook beschermen. Is het het waard om in deze toestand te proberen om een warming up te pakken voor een wedstrijd? En wanneer het goed gaat te spelen.

[b]Verdere inbreng? ervaringen? [/b]

Vriendelijk dank!
    Groeten,
    Johan

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

Je klachten duiden in ieder geval op een beschadiging van de meniscus.

Je kunt 2 dingen doen:

Kijkoperatie doen en dan zien wat er aan de hand is en eventueel laten verhelpen,

of

niets doen. Kan langere tijd goed gaan. De beschadiging kan wel erger worden. Je knie kan dus weer op slot gaan en niet meer terug te brengen zijn.
    Uiteindelijk zal die operatie er dan toch aan komen. In dat geval is het heel goed mogelijk dat de revalidatie tijd een stuk langer zal zijn.

Als je gaat sporten, doe dan alles op geleide van pijn.

Reageren
Reageer op: Knie op slot gehad. Weer los? Ernst?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.