- Marjolein28 mei 2017 om 05:48
hallo iedereen,
gisteren lag ik op mijn rug en mijn knie schoot op slot. Ik kon er geen kant mee op. Gelijk naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar zijn ze erachter gekomen dat waarschijnlijk mijn meniscus vast zit. Op de foto’s waren geen botbreuken te zien. Ze hebben een drukverband om mijn knie gedaan en moet vandaag terug komen op de spoedeisende hulp. Ook pijnstillers gekregen.
Wie weet hoe ze mijn knie/meniscus weer beweeglijk gaan krijgen? En is dat pijnlijk? Lukt het soms ook niet? En als het de meniscus is die vast is, moet je dan altijd geopereerd worden?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 mei 2017 om 08:43Soms kan fysiotherapie helpen maar als je knie op slot gaat, zou het kunnen dat er en stukje van de meniscus is afgebroken en in het gewricht komt. Dat wordt dan wel een vaker operatief verwijderd.
ReagerenMarjolein28 mei 2017 om 15:08ik kom net bij de eerste hulp vandaan.
De orthopeed masseerde mijn bovenbeen en knie en probeerde zo mijn knie steeds verder te buigen en strekken. Dat lukte, maar het laatste deel lukte niet. Ik vertelde haar toen dat mijn kruisband zijwaarts niet meer werkt. Ze duwde mijn knie en voet naar binnen. Je hoorde echt een luide knak. Toen schoot mijn knie weer goed.
Nu heb ik een drukverband gekregen en mag ik de krukken langzaam afbouwen. Binnenkort naar Maartenskliniek. Waarschijnlijk moet ik binnen nu en een jaar opnieuw geopereerd woeden aan mijn voorste kruisband, zodat dit niet meer kan gebeuren.
ReagerenMarjolein28 mei 2017 om 21:20Ik heb nog even een vraagje…
Toen mijn knie op slot zat, kwam er helemaal geen vocht in mijn knie. Ook niet toen mijn knie weer goed schoot.
Nu is mijn voet helemaal blauw en dik geworden. Kan dat komen doordat mijn knie niet goed zat en nu wel? Of heeft dat er niks mee te maken? Door de zwelling pijn aan mijn enkel. Kan er wel gewoon op staan
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2017 om 23:15Morgenvroeg toch maar even bellen met de poli orthopedie
Reageren