- tummie1 september 2013 om 15:51
Hallo,
Ik heb op 27 april mijn kuitbeen gebroken gehad en mijn voet was helemaal ontwricht. eerst 2 weken gips gehad, daarna operatie gehad, plaatje op kuitbeen gekomen en 6 weken niet belasten. 1 juli is stelschroef eruit gekomen en vlak daarna ben ik weer fulltime aan het werk gegaan.
Nu ben ik 3 weken terug ook weer begonnen met voetbaltraining, ik moest het wel rustig aan doen van de artsen, maar nu zit mijn enkel nog steeds een beetje ‘vast’ zegmaar. tis al wel beetje als paar weken terug, alleen als ik smorgens uit bed kom of tijdje stilzit, dan is mijn enkel ook weer stijf, maar na paar stappen is dat ook weer over.
Als ik voet wat strek dan trekt het ook wat rond de enkel.
Nu eindelijk dan mijn vraag: Hoe zou ik mijn enkel het beste wat los kunnen krijgen? ik heb op dit moment 2 opties, maar was benieuwd of er nog meer mogelijk heden zijn….
– op traptrede staan en dan op en neer
– op halve bal staan en dan met evenwicht bezig zijn en rondjes draaien met de voeten1 reactieReagerenJohn (moderator)
1 september 2013 om 17:30Beide oefeningen zijn goed.
Reageren
Een derde mogelijkheid: massage van je enkelgewricht om onderliggend bind- en spierweefsel soepeler te maken en voor een betere doorbloeding te zorgen.