- anoniem25 maart 2013 om 21:47
hallo,
ik ben een meisje van 13 en zit op atletiek. tussen mijn ouders ging het al een hele tijd niet goed. ze hebben vrijdag besloten om te gaan scheiden. ik was hier erg boos en verdrietig om. ’s avonds ging ik trainen, atletiek is me uitlaatklep al jaren….
maar ik was eerder al gebleseerd aan me enkel. ik mocht van de fysio niet springen en sprinten. ik was zo boos dat ik wel heb gesprint en daarna verspringen.dat sprinten deed pijn, maar niet heel erg, heb het genegeerd. daarna ging ik verspringen. toen ging het helemaal mis.
ik heb een paar keer gesprongen totdat ik een keer sprong en hij dubbel klapte.
hij deed heel veel pijn. ik heb hem gekoeld en het ging weer iets beter. maar sinds die vrijdag avond krijg ik steeds meer pijn.me enkel is heel dik en is paars/rood geworden je ziet hem al een beetje blauw worden.
ik heb het al aan me moeder vertelt maar het is volgens mij niet doorgedrongen. ze is helemaal kapot van de scheiding.
ik weet daarom dus ook niet echt wat ik moet doen. ik kan hem nie bewege met veel pijn erop staan ik hinkel/loop stijf met me voet door school.
ik weet niet echt wat ik moet, aan me moeder heb ik niks.
ik hoor graag van iemand, tips / ervaringen alles is welkom. ik kan echt niet leven met die pijn, ik wil weer sporten.
groetjes, anoniem
19 reactiesReagerenLana26 maart 2013 om 14:39DeFysio26 maart 2013 om 14:53Hoi, waarschijnnlijk heb je je enkelbanden verrekt of gescheurd. Ik denk niet dat het gebroken is, aangezien je er steun op kunt nemen. Er is weinig wat je eraan kunt doen. Over enkele weken is het genezen. Eventueel zou je naar de fysio kunnen gaan om je te laten intapen. Deze kan je ook oefeningen geven.
Reageren
Succesanoniem26 maart 2013 om 16:46dank jullie wel heb meteen een ondersteunings sok gekocht.
Reageren
het er op staan word wel veel minder …. ik kan er steeda minder kl steunen. hebben jullie ervaring met gescheurde of verrekte enkelbanden?? in ieder geval bedankt!
groetjes anoniemEmma26 maart 2013 om 18:52Lief meisje van 13…
Straf jezelf niet omdat jouw papa en mama het niet meer met elkaar kunnen vinden. Weet je, het klinkt een beetje gek, maar ik weet zeker dat jij vroeger een heel erg goed vriendje of vriendinnetje hebt gehad, en dat je hem of haar nu niet meer ziet. Datzelfde gebeurt nu met je ouders: ze zijn op elkaar uitgekeken, hoe treurig ook voor jou, hoe frustrerend, jij kunt er niets aan doen. De ‘liefde’ tussen je ouders is over. Maar dat is niet jouw fout of jouw probleem. Laat je ouders, houdt van alle twee evenveel en misschien is het wel beter dat ze uit elkaar gaan. Die ruzie’s, die zijn toch ook niet fijn thuis?Hoe gaat het met je vader?
Hoe gaat het met je moeder?
Dit is niet jouw probleem, geloof me…Hoe gaat het met jou? Wil je nog iets meer vertellen? We denken met je mee lieverd.
Kus Emma
Reagerenanoniem26 maart 2013 om 20:30lieve emma,
bedankt voor je reactie. nee de ruzies ware niet fijn.
me vader die ik niet meer mag niet van moeder ze is bang dat hij ons weer gaat slaan en schoppen (hij heeft mij en me broertjes mishandeld.)
me moeder jankt aan 1 stuk door, dus lekker gaat het niet echt.me enkel word als maar slechter hij klopt zodra ik heb niet omhoog houdt er zit een reuze ei op, om zo maar te zegge. ik pase schoenen nog net aan, het knelt wel enorm, maar om nou op sokken te gaan lopen….
ik snap dat het niet aan mijligt maar ik zat er even doorheen. en nu kan ik mezelf wel voor me kop slaan!!
xx anoniem
ReagerenEmma29 maart 2013 om 08:41Hai, hoe gaat het met je voet?
Reagerenanoniem29 maart 2013 om 10:36hij is al minder blauw/paars geworden, maar de dikte veranderd niet.
Reageren
belasten is bijna niet mogelijk. het doet nog steeds best veel pijn. ik weet niet meer wat ik moet doen. groetjessEmma29 maart 2013 om 13:28Bij de apotheek kun je krukken lenen. Dan hoef je de voet niet te belasten en geneest het sneller.
Succes
Reagerenanoniem29 maart 2013 om 14:39oke, is goed, bedankt!
Reageren
groetjesEmma29 maart 2013 om 16:02Hai, slaan is echt verkeerd. Als iets verbaal niet opgelost kan worden, dan is dat geen reden om iemand dan maar een mep te verkopen. Ik begrijp dat je moeder verdrietig is, maar een vader die lichamelijk gewelddadig is, blijf daar maar een poosje uit de buurt, hoe moeilijk ook want het is toch je vader. Misschien kun je je moeder een briefje schrijven en haar daarin vragen dat je toch echt haar steun en verzorging nodig hebt. Dat je haar verdriet begrijpt en dat je zelf ook verdriet hebt, maar dat jullie elkaar juist nu moeten steunen, vertrouwen en naar elkaar luisteren. Wegkwijnen in zelfmedelijden lost helemaal niets op. Je bent pas 13. Heb je broertjes of zusjes of een tante/oom/opa/oma waar je terecht kunt met je problemen en vragen? Ik hoop zo dat je enkel gauw weer genezen is. Sporten is zo belangrijk en vooral gezond. Blijf sterk grote meid! Als er nog iets is waar we mee kunnen helpen, dan horen we weer van je, ok!
Liefs Emma
ReagerenQuote29 maart 2013 om 16:04Eerste Hulp bij verstuiking of verzwikking.
Reageren
Deze clip is gemaakt voor mensen zonder kennis van Eerste Hulp:
http://www.youtube.com/watch?v=2VHsWLg9UAUQuote29 maart 2013 om 16:15anoniem31 maart 2013 om 17:52bedankt qoute en emma. ik heb wel steun van me vriendinnen.
Reageren
bedankt.
groetjes anoniemEmma3 april 2013 om 11:20Hai, hoe gaat het nu met je enkel?!
Reageren
Liefs Emma