Zoeken Vraag het forum

al 14 weken last van beiden armen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • al 14 weken last van beiden armen

hallo,

Ik heb al ruim 14 weken last van mijn beiden armen. Sinds kort zit ik bij de fysio die denkt dat ik mijn beiden armen heb overbelast.

Komende week heb ik mijn derde afspraak en volgens hem waarschijnlijk ook mijn laatste maar het lijkt alleen maar erger te worden..

Het begon 14 weken geleden nadat ik een proef week ben gaan fitnessen, normaal tennis ik om de week. Ik ben in die week 3 of 4 keer wezen fitnessen en ook nog 1 keer getennist. Waarschijnlijk heb ik het te zwaar gedaan want ik dacht dat ik wel net onder het gewicht van het jaar daarvoor kon doen.

De dag daarna moest ik wat voor school doen en deed ik ook kort een spelletje (zoveel zit ik niet op mijn pc) en leken mijn twee vingers loodzwaar te wegen met slapen. Dit duurde 2 a 3 dagen aan en toen ging het over op mijn gehele arm, linkt iets minder.

Sindsdien heb ik regelmatig last van me arm (bijna dagelijks) soms een paar dagen niet en dan opeens weer wel..

Nu had ik als advies gekregen om te gaan fitnessen met zo min mogelijk gewicht. Nu fitness ik om de dag dus om mijn spieren soepel te maken maar ik voel het nu alleen maar meer.. Nu ook opeens in mijn schouder dat terwijl normaal leken mijn spieren soort van aangespannen te zijn (bovenarm en onderarm met name en vaak mijn eleboog ook last van en heelsoms voelde ik het doortrekken naar me pink)

De eerste drie maanden heb ik mijn schouders zo min mogelijk geprobeert te belasten en heb ik alleen getennist en af en toe wat voor school achter de pc waarvan ik de pc zo veel mogelijk probeerde te vermijden..

Volgens de fysio duurt het zo lang omdat ik mijn schouders zo min mogelijk heb bewogen.. Verder is er niets te zien.. Ik kan ook overall drukken op mijn arm/schouder zonder dat het extra pijn doet..

Het is een hele lap tekst maar kon het niet korter verworden.. Zelf zit ik te denken om over te stappen van de fysio..

Mijn vraag dus, wat raden jullie aan en hoort dit zo lang te kunnen duren? En hoe kan ik het process versnellen?

Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven want wordt er hopeloos van…

2 reacties
    Reageren
    Nina

Ik ben geen dokter, maar ik zou ipv tennis gaan zwemmen. Zo gebruik je al je spieren maar minder belastend dan tennis of gewichtheffen.

Succes

Reageren
    al 14 weken last van beiden armen

dat zou idd kunnen.. nu fitness ik al twee weken sinds 14 weken geleden. fitness 2 a 3 keer per week om de dag en dan met minmale gewichten 5 a 10 kilo minder kan niet bij veel dingen.. Maar heb juist het idee dat het erger wordt.. Bij alles waarmee ik mijn armen belast lijkt het erger te worden.

Is zelfs zo dat ik met tegenzin kijk naar mijn afstudeerstage dat over 2 weken begint door dit..

Voorheen voelde ik mijn schouders niet zo veel maar nu komt daar met name de meeste pijn vandaan (bij beiden)Ik hoop zelf met het idee dat het komt omdat het eindelijk wat losser komt maar heb er niet zoveel vertrouwen in…

Gelukkig eerst een week op vakantie hoop dat het daarna stukken minder is maar betwijfel het.

Zit te twijfelen om anders naar de dokter te gaan en foto te laten maken als de fysio niks kan doen want die zegt alleen een adviserende rol te kunnen hebben.. Of is dit te overdreven?

Reageren
Reageer op: al 14 weken last van beiden armen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.