- Rosalie000021 oktober 2012 om 15:57
Beste lezers,
Ik werk sinds drie dagen in een drukke kleding winkel als verkoopster. Ik heb die drie dagen alleen maar gelopen (half rennen eigenlijk omdat het altijd vrij druk is). Ik heb een hele slechte conditie, doe niks aan sport dus dat ik veel spierpijn zou krijgen wist ik zeker. Dit gebeurde niet, maar nu voelde ik gister een dikke knie opkomen. Hier heb ik wel eens vaker last van gehad maar nu is ‘ie nog dikker…
Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad en of er een manier is dat ik het vocht sneller weg kan laten lopen, want ik moet morgenochtend namelijk weer werken.
Als het morgen niet beter is ga ik een afspraak maken in het ziekenhuis, ben al twee keer bij de huisarts geweest maar die nemen het niet serieus (zoals huisartsen heel vaak problemen niet serieus nemen….)
Bedankt voor het lezen 🙂
6 reactiesReagerenMara21 oktober 2012 om 17:23je zou een knieband kunnen omdoen, zo’n elastiek…
ReagerenDeFysio22 oktober 2012 om 07:16Hoi, je kunt het vocht sneller weg laten lopen door je been omhoog te leggen, dus zodat je voet en knie hoger dan je heup liggen. Daarnaast zou je het ook kunnen koelen bijvoorbeeld met een zak ijs of heel koud water. Belangrijk dat je nooit direct op de huid koelt, leg er bijvoorbeeld een handdoek tussen. Uiteindelijk is het wel belangrijk te weten wat de oorzaak hiervan is zodat je het kunt voorkomen. Succes!
ReagerenRosalie000022 oktober 2012 om 07:27Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo m’n werk afzeggen en een afspraak maken bij de huisarts/ziekenhuis.
ReagerenJans24 oktober 2012 om 15:31En? Hoe gaat het?
ReagerenRosalie7 november 2012 om 12:25Hoi !!
Helaas gaat het verhaal nog verder… Inmiddels zit ik voor de tweede keer met een dikke knie thuis. (Ben de eerste keer naar ziekenhuis gegaan, toen is er bloed afgenomen en een foto gemaakt, daar kwam niks uit) Weer naar het ziekenhuis gegaan eergister omdat het dus weer dik werd na een week (kennelijk teveel gelopen) we zijn overeengekomen om een MRI scan te laten maken, dus die heb ik maandag. Ze denken dat het een scheur in m’n meniscus is. Als dat niet zo blijkt te zijn word ik doorgestuurd nr de reumatoloog….. Dus dat laatste hoop ik niet !! Bedankt voor het vragen 🙂 !!
ReagerenAnoniem12 oktober 2013 om 23:04hallo,
Ben benieuwd hoe is het met uw knie afgelopen?
Heb namelijk dezelfde probleem.
Groeten.
Mark
Reageren