- Evelien23 augustus 2012 om 15:12
Sinds begin dit jaar het ik heel vaak last van krampen in mijn buik boven in (meestal rechts) Voor mijn gevoel is het in mijn buikspieren maar dit weet ik niet exact.
Als ik soms een aparte beweging maakt of ik moet niezen of hoesten, schiet het soms wel in de kramp.. Enorm rot gevoel is dat.
Het lijkt dan namelijk net of mijn ribben naar binnen worden gedrukt, ook worden mijn buikspiere plat gedrukt behalve bovenin, daar onstaat een enorme bolle spier of bult!Vaak als ik masseer of mijn buik uithoud schiet het weer terug!!
Maar dan heb ik soms nog wel een hele lange tijd een pijnlijk gevoel, net og het beurs is.De laatste tijd is het veel erger aan het worden, het gevoel is nu steeds kloppend, net of die kramp er steeds in wilt schieten, maar toch ook weer niet.
Ik ben er mee naar de huisarts geweest, die wist niet wat het was.
Ook naar een manuel therapeut geweest, die heeft wat bij mijn rug gedaan, maar kon het niet verhelpen. helaas is door zijn behandeling het alleen maar erger geworden…Wie kan mij helpen??
5 reactiesReagerenJolet24 augustus 2012 om 12:50Hai, ik herken het wel een beetje. Ik heb het af en toe als ik een tijd achter de PC heb gezeten en dan opsta. Dan schiet de kramp er in en trekt mijn maag helemaal samen, zo voelt het. Ik probeer nu frequent korte pauzes te nemen en dan even te lopen en met mijn armen te zwaaien. Het is sindsdien al veel minder geworden.
Reagerenmrsmiami25 augustus 2012 om 08:20Nou zal dat zwaaien met mijn armen ook maar eens proberen.
Reageren
moet zeggen dat het de laatste tijd heel erg is. gewoon heel de dag door.
gisteren ben ik naar de huisarts geweest en van hem ben ik nu doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo, om die van mijn buikwand en middenrif te maken.Olga25 augustus 2012 om 12:14@mrsmiami, laat je weten hoe het verder gaat met je?
ReagerenAnoniem5 september 2014 om 07:29Hoi Evelien,
Reageren
Ik heb exact, echt dezelfde, klachten zoals jij ze omschrijft. Eerst een tijdje het kloppend gevoel dat de kramp eraan komt, dan schiet hij erin! Soms een half uur af en aan. En daarna het beurse gevoel. Echt helemaal het zelfde. Ik heb het al jaren. Ik had het een keer terwijl ik reed in de auto met mn twee kleine zoontjes op de achterbank, nou dat was niet fijn. Ik moest stoppen en in de berm wachten tot de krampen voorbij waren. Ben bij de fysiotherapeut geweest, er zijn echos gemaakt, maar er is nooit wat gevonden. Ik heb nu het idee dat ik maar mee moet leren leven. Ik zie dat jouw bericht van een tijd geleden is. Ben je inmiddels wat wijzer? Voor mij fijn te lezen dat ik niet de enige ben!
Groetjes CarinSimone17 maart 2019 om 14:34