- thomas van ryn3 juli 2012 om 20:46
ik heb aan de voorkant ter hoogte van mijn heup een biiinenwaardse bult zitten , die vooral wanneer ik b.v. ga zitten wat naar buiten komt. ik heb dit via een mri scan met vloeistofinjectie laten controleren en de arts vertelde mij dat er aan de voorkant en aan de achterzijde ter hoogte van mijn bil twee plekken op de scan te zien waren. de arts vertelde mij dat het geen kanker was., maar zei er niet bij wat het wel was. ik ben wel verschillende keren op deze plek gevallen, en heb mij ook regelmatig gestoten ter hoogte van deze plek. nu heb ik het idee dat deze plek steeds groter wordt. ik heb ook wel eens een uitzending gezien van artsen aan de costa, en daarin had een vrouw een chronische slijmbeursontsteking ter hoogte van dezelfde plek
groeten thomas6 reactiesReagerenTaksen de Nijs4 juli 2012 om 07:48Beste Thomas,
Je kunt even contact opnemen met je huisarts om te vragen of het bekend is wat het wel is. Over slijmbeursontstekingen: deze komen nauwelijks voor. Dit is mogelijk bij scheuren van pezen of spieren of bij reumatoide artritis. Op de heup komt zeker weinig voor. wanneer je op je kont valt is deze goed beschermd door de hoeveelheid vetweefsel en spiermassa.Dus even contact over wat het wel was.
Taksen de Nijs
Reageren
Fysiotherapeut – MSU-echografist – Manueel Therapeut i.o.IEMANDDD3 februari 2013 om 09:03ik heb een bultje onder mijn huid op mijn heup…
Reageren
zou iemand mij kunnen vertellen wat het is?
ik ben bang dat het iets ergs is omkdat het ook pijn doet als ik erop druk…Nina3 februari 2013 om 11:58Hier op het forum kunnen we je niet zeggen wat voor bult jij hebt dus adviseer ik je om naar de huisarts te gaan zodat hij jou kan onderzoeken en bepalen om wat voor bult het gaat. Misschien een cyste? Niet meteen bang zijn voor het ergste, daar schiet je niets mee op.
Nina
ReagerenAnoniem yo2 april 2016 om 00:31een bult op de heup kan komen, van het dragen van een te strakke broek, dan heeft t ff iets je lang gekneld op je huid, heb ke het aan 2 kanten? op precies de zelfde plek? zijn het trekt van zelf weg
ReagerenAnoniem23 april 2016 om 21:55Ik heb ook een grote bult op mijn heup. In het ziekenhuis zeiden ze dat het een ingekapselde slijmbeurs ontsteking zou zijn. Heb er een injectie in gehad maar dat hielp niet. Mijn heup doet ontzettend veel pijn. Naar een andere arts gegaan, die weet niet wat het is maar in iedergeval géén slijmbeurs ontsteking. Heb er al 2 jaar last van. Ook veel rugpijn. Misschien door de heup?
Wie weet wat het kan zijn? En liever…. Wat kan er aan gedaan worden?
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2016 om 21:59Ga eens naar de huisarts en vraag om een MRI scan zodat in ieder geval duidelijk wordt wat er aan de hand is.
Reageren
Je rugklachten zouden daardoor veroorzaakt kunnen worden