Ik heb nu een aantal dagen last van een bultje heel hoog op mijn been aan de binnenkant. Eerst merkte ik het niet, toen ik het voelde dacht ik dat ik raar gezeten had. Helaas zit het bultje er nu al een aantal dagen en wilt het nog niet zo hard weggaan. Lijkt dit op een tumor of iets anders? Gaat het vanzelf weg?
De eerste foto is van de eerste of 2de dag, de 2de dag is van vandaag.
Het is een ontsteking. Wellicht een steenpuist.
Dankjewel, dus het ziet er in ieder geval niet zo uit als een tumor? Dan wacht ik het af.
Dat is beslist geen tumor. beetje overdreven om daaraan te denken als je een puist hebt
Ik vind deze laatste reactie echt ongepast van beetje raar dat je aan een tumor denkt. Mensen hebben emoties en gevoelens en dus ook angsten. Deze mogen er zijn. Het is aan jou als zorgprofessional hoe je dit weg kunt nemen. En ik vind dit smakeloos.
Je kunt het ook anders zien:
Waarom vraagt iemand advies op een forum, waar helemaal geen arts is, als hij denkt een tumor te hebben?
Als ik zou denken dat ik een verdacht plekje had, ging ik naar mijn huisarts.
Omdat ik daar rationeel over kan nadenken.
Echter kan een groot deel van de mensen die hier een dergelijke vraag stelt dat niet.
Omdat zij last hebben van hypochondrie of een andere angststoornis en daardoor hier "vaste klant" zijn en ook als zo danig herkend worden.
Deze mensen hebben er juist baat bij een zo duidelijk mogelijk antwoord te krijgen dat hun kwaal onschuldig is en dat komt op een directe manier over het algemeen het beste over.
Dit is voor hen dus de meest duidelijke manier om hun angst weg te nemen.
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)