- Jankees19 maart 2012 om 09:16
Hallo allemaal,
Afgelopen zaterdag tijdens het voetbal een knieblessure opgelopen. Nu hoop ik met de expertise hier wat meer duidelijk te krijgen over de aard / ernst vd blessure en hoe nu te (be)handelen.
[u]Ontstaan[/u]: Na een voorzet waarbij beide benen in de lucht waren, verkeerd neergekomen op linkerbeen en daarbij knie overstrekt of verdraaid (weet niet precies wat er gebeurde). Ik heb niets horen kraken / scheuren. Meteen na landing hevige pijnscheuten in de knie. Kon been/knie niet meteen in zijn geheel strekken, maar kon er na een paar minuten en een ‘koude spons’ al strompelend op steunen / lopen. Ben op eigen kracht richting kleedkamer gegaan.
[u]Behandeld[/u]: Meteen 20 minuten gekoeld met icepack. Dit ’s avonds nog 3 maal en zondags wederom 3 maal herhaald.
[u]Klachten nu[/u]: Knie is niet blauw (geen bloeduitstortingen), en er zit geen (/nauwelijks) vocht in (heeft er ook niet ingezeten, en is dus ook niet echt dik geweest). Ik kan been nu strekken, en kan er op steunen / voorzichtig mee lopen. Heb nu last van een constant zeurende pijn aanwezig onder de knieschijf en aan de binnenkant vd knie. Boven de knieschijf ook, maar in mindere mate. Er zit ook wat pijnstraling naar de achterkant van mijn knie, de holte. Af en toe krijg ik pijnscheuten (steken) in de knie. Knie schiet niet op slot, maar voelt af en toe wel dat ie dat wil gaan doen.
Iemand enig idee welke blessure ik precies kan hebben? Kan ik ervan uit gaan dat er niets kapot is, omdat ik geen vocht / bloeduitstorting heb en zou het ‘slechts’ gekneusd kunnen zijn?
Wat is jullie advies in dezen? Rust houden, afwachten en behandelen (hoe?) of toch maar langs een huisarts / fysio?
Alvast bedankt voor al het advies!
Mvg,
Jankees2 reactiesReagerenTaksen de Nijs28 maart 2012 om 08:42Jankees,
in dit geval niet wachten maar opzoek naar een manueel therapeut. Het probleem hoeft zich overigens niet tot de knie te beperken. Het probleem kan zich in de rug ophouden.
Taksen de Nijs
Reageren
Fysiotherapeut – Manueel Therapeut i.o.
Instituut D&CKundalini4 juli 2012 om 14:48Zo als je het verteld lijkt het op een uitgerekte binnenste knieband. Wij kunnen de Regenesis Healing behandeling aanbieden. Pijnloze energetische behandeling welke niet de symptomen maar de oorzaak aanpakt.
Reageren