- h.g.havinga5 februari 2011 om 15:01
Afgelopen nacht werd ik tijdens in mijn slaap omdraaien van linker- naar rechterzij wakker door heftige pijn, meteen aan het begin van de beweging. Ik kon alleen nog op de rechterkant liggen en sliep niet meer. in de ochtend bleek er een harde, niet beweegbare bult net onder en tegen mijn linker sleutelbeen te zitten, een paar cm links v/h sternum. De pijn straalt uit tot aan de schouder. Hoe kan een mens zich zo blesseren in de slaap? met koude pakkingen en ibuprofen gaat het iets beter, de harde bult blijft. Graag uw mening!
3 reactiesReagerenTamara5 februari 2011 om 19:21Is deze bult beoordeeld door de huisarts?
Is de bult hard of zacht? Lijkt het bot te zijn? Zit het aan het bot vast of ligt de bult los? Kan het een lymfeklier zijn die gezwollen is?
ReagerenClara de Smit5 februari 2011 om 23:31Osteïtis condensans van het clavicula? Een ontsteking dus?
ReagerenJetje29 januari 2019 om 14:29Hoe is het afgelopen? Ik werd vanochtend wakker en het uiteinde van mijn sleutelbeen (bot naast de keel) deed en doet zeer. Pijn straalt uit naar nek en arm.
Reageren