- santeria20 november 2010 om 01:08
door x benen en een klein ongelukje 2 jaar geleden heb ik sinds een 6 tal maanden veel pijn in de knie en kan ik amper een trap af. De dokter zegt dat dit het patellofemoraal syndroom is. Dit blijkt een afwijking te zijn die niet kan genezen worden maar wel kan verbeterd worden door speciale oefeningen. Je moet dus wel continu blijven uitkijken voor overbelasting want je knieen slijten dan harder. Mijn vraag is nu of ik mijn passie, het snowboarden, wel kan blijven beoefenen ? Ik ga minstens 3 weken per jaar snowboarden en zou er enorm hard om treuren als ik dat niet meer moest kunnen. Als ik nu met speciale oefeningen begin om de knieen te versterken, kan ik ze dan sterk genoeg maken om m’n sporten te blijven beoefen of is dit nefast voor de toekomst ?
Ik heb er alles voor over ! Alvast ontzettend bedankt voor de raad.3 reactiesReagerenP.23 november 2010 om 23:15Ja, in principe ja. Maar het vergt wel volledige toewijding en de juiste oefeningen. Aanpassingen aan schoeisel, gerichte fysiotherapie, goede zelfzorg om eventuele reactie in de knie direct te verzorgen, eigenlijk een goed, duidelijk en eerlijk beeld hebben, en kennis opdoen van wat er bij jou aan de hand is.
Reageren
Ik denk dat je je het beste kunt wenden tot een goede sportarts. Deze kan jou tot in detail informeren op welke wijze jij kunt leren omgaan met jouw zwakte, die misschien ooit eens jouw kracht kan worden. Maar daar ben je zelf bij. Als je niets doet, zal het erger worden, dat is bijna zeker.P.23 november 2010 om 23:17… en laat je een goede knie brace aanmeten…!
ReagerenAnoniem23 november 2010 om 23:20