-
Mike11 juni 2026 om 18:26
Beste,
2 jaar geleden ben ik aan mijn linker pols (niet dominante hand) geopereerd, ik had hier een ganglion die groeide vanuit het gewricht.
Revalidatie heeft een aardige poos geduurd (zo’n 4 รก 5 maand) maar dat terzijde;
Ik ben nog jong, 27 en werk als schilder, en zodra ik werkzaamheden moet uitvoeren met mijn linkerhand (denk aan schuren), maar met name als ik een drevel moet vasthouden, dan schiet het er in (met name rond de duim, maar eigenlijk voel ik het overal, centraal in mijn hand) met een soort kramp gevoel. Zelfs zo erg dat ik na een aantal tellen de werkzaamheden moet staken. Ook met “fijne” werkzaamheden zoals een simpel schroefje in een al voorgeboorde gat proberen te drukken gaat met moeite. Het lijkt wel alsof ik dan krachtverlies/gevoel heb.
Waar zouden deze klachten op kunnen duiden? Ik ben zelf niet zo’n huis arts loper, dus wil eerst even aan horen wat jullie hier op het forum aan ervaring/advies kunnen delen.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
12 juni 2026 om 19:17Is toch niet simpelweg te beantwoorden. Ik denk dat het het beste is als je je hand eens laat onderzoeken door een hand-fysiotherapeut.
Reageren
Het kan zijn dat je door overbelasting last hebt van je hand. En als er een doorverwijzing nodig is zal de fysiotherapeut dat ook wel noemen!