- Anoniem1 juni 2026 om 17:17
Vorig jaar wegens fasculaties heftig doorgestuurd naar neuroloog door huisarts. Zelf afgezegd want fasculaties verdwenen. Nu weer fasculaties in me arm minder knijpkracht instabiele duimbasis en bicep die 0,5 geslonken is na 6 maanden . Me huisarts zegt alleen maar haal het uit je hoofd . Hoe groot is de kans als op je 34ste een jaar later ??
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
1 juni 2026 om 20:37Misschien dat je eerst (onder leiding van een fysiotherapeut?) eens moet gaan trainen om de spierkracht op te bouwen, voordat je door angst minder gaat bewegen en daardoor ook minder spierktracht krijgt! (self fullfilling prophecy..)
ReagerenAnoniem1 juni 2026 om 22:56Dat is het rare vorig jaar begonnen de fasculaties doorverwijzing gekregen naar de neuroloog maar toen afgezegd omdat me kracht terugkwam. Ik kan nog steeds 40 kilo dumbel press doen maar wel met moeite nu nog en fasculaties weer terug. En minder knijpkracht in een arm en een bicep die aan het slinken is misschien door peesirritatie. Maar ja hoe groot is de kans dat ik nu wel een zenuwaandoening heb na een jaar. . Huisarts stuurt me ook heletijd weg . En fysio weet het niet meer . Kan ook niet meer vaak trainen door de onderarm die heletijd verhard blijft overbelast. En ergens snap ik ook wel als ik een zenuwaandoening zou hebben dan had ik waarschijnlijk die 40 kilo dumbell niet kunnen oppakken . Maar toch de gedachte blijft .
Reageren