- Vincentios16 september 2009 om 19:07
Ik heb nu een jaar lang last van een onsteking in mijn heup, wat door overbelasting kwam (schieten met voetbal). Ik ben toen naar de huisarts geweest, die zei dat ik een ontstoken heup had (M.Iliacus)en ben daarna naar de fysiotherapeut geweest. In eerste instantie werkte het, ik heb toen een half jaar rust genomen met sporten (voetbal), in de hoop dat het weer 100% zou genezen.
Toen ik weer begon met voetballen na een half jaar, leek het helemaal weg. Maar na een paar keer voetballen kwam de pijn weer langzaam terug in m’n heup. Het komt altijd weer op als ik tegen de bal schiet met voetbal. Dan houdt de zeurende pijn in m’n heup zo’n 2/3 dagen aan, vooral als ik loop. Aangezien ik nogal veel voetbal is dat erg vervelend voor mij..
Iemand anders hier ook ervaring mee? Ik weet nl. ook niet of dit op hetzelfde neerkomt als een ontstoken slijmbeurs, waar ik hier al meer berichten van zie staan..
3 reactiesReagerenPépé16 september 2009 om 22:33Ik vrees dat er meer aan de hand is dan een ontsteking. Echter, om dit idee te toetsen is er meer informatie nodig dan jouw bericht. Het kan zijn dat de kop en de kom van jouw heupgewricht niet helemaal goed functioneren, of misschien ook wel dat je conditie erg zwak is en dat je piekbelasting te hoog is. Eigenlijk teveel onduidelijkheden die zonder een goed lichamelijk onderzoek niet goed kunnen worden vastgesteld. Ook kan ik dus niet zeggen of het ‘gewoon’ een slijmbeurs ontsteking is zonder een beoordeling van het gewricht op de röntgenfoto.
ReagerenAnoniem18 november 2009 om 15:32Eenvoudige oefeningen voor klachten van de heup
(bijv. bij heup slijtage)De oefeningen moeten enkele malen tot tien keer achter elkaar worden herhaald en minstens een tot driemaal per dag worden gedaan. Het is beter vaak en kort te oefenen dan lang en weinig. Begin met de oefeningen in liggende houding en ga als u merkt dat u meer kunt doen, verder met de oefeningen in zittende en staande houding.
http://web.inter.nl.net/users/E.van.Kesteren/heup.htm
ReagerenAnoniem13 april 2016 om 19:18Vincentios,
Ik heb precies dezelfde klachten! Bij het schieten van een bal of het simuleren van deze beweging door de benen met tegenwerking naar binnen proberen te draaien. Fysiotherapie heeft niet geholpen. Dit gaat ook samen met overbelasting van mijn lies spier die naar mijn bovenbeen loopt.Jou bericht is inmiddels een paar jaar geleden. Is deze klacht helemaal weg, zo ja hoe heb je dit bereikt?
Reageren
Alvast bedankt.
Benjamin