Zoeken Vraag het forum

Irritatie aan heup.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan Steen

Hallo,

Ik heb al voor zolang ik me kan herinneren een gevoel van inflexibiliteit in mijn rechter heup. Omdat ik echter meer sport begin ik er wat meer last van te krijgen. Als ik vanuit een zittende positie mijn knieën naar buiten draai, voelt het alsof de heup bij mijn rechter bil wordt ‘geblokkeerd’, voelt het ook bij mijn lies oncomfortabel en voelt de voorkant van mijn heup ook heel strak. Geen stekende pijn maar meer een zeurend gevoel. 2/10 op schaal van pijn. De heup geeft mij het gevoel dat ik hem moet knakken, echter lukt mij dit niet.

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het rekken en strekken van de mijn liezen en de spieren eromheen maar ik heb geen noemenswaardige verbetering gevoeld. Ik kan er alles mee, ik heb er tijdens het sporten vrijwel geen last van maar ik was toch geïnteresseerd naar wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn en of het kans geeft op extra blessures. Ik ben nog maar 17 jaar oud dus ik schat de kans op hele erge slijtage van het gewricht vrij laag in.

Mijn vragen zijn dus:
    Wat is de oorzaak?
    Is het gevaarlijk?
    Kan ik er iets aan doen?

Alvast bedankt voor uw reactie,
    Met vriendelijke groeten,
    Jan Steen

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een vorm van overbelasting kunnen zijn. Maar het is zonder enig onderzoek moeilijk om er iets over te zeggen. Ik zou je aanraden om naar een fysiotherapeut te gaan.

Reageren
Reageer op: Irritatie aan heup.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.