Zoeken Vraag het forum

Overbelaste spieren/stress/evenwichtsstoornissen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robert66

Ik wandel regelmatig, een keer of vijf in de week, vrij intensief. Vier dagen meer dan een half uur, 1 dag meer dan 50 minuten. Op woensdag/zondag niet. Nu constateer ik steeds vaker dat ik last krijg van evenwichtsstoornissen. Het is eng, net of je omvalt, of je je verstapt, lastig uit te leggen. Ik heb veel stress, dus denk dan aan spanning, of overbelasting van spieren, dat ik teveel loop voor mijn gewicht(ben fors te zwaar). Denk ook wel eens aan mijn schoeisel, aan het type zool wat er in zit, of zelfs aan de sokken die ik dragen(volledig of sneaker). Heb net een ommetje gemaakt, in een normaal looptempo, maar zelfs toen had ik wel een moment of zes van evenwichtstoornissen. Heb geen echte pijn of zo aan mijn spieren, wel het gevoel dat ik het lopen van de dag ervoor nog voel in mijn penen. Ik heb het ook al maanden onder in mijn rug, wat ik ook voel als ik draai als ik in bed lig. Wat je vroeger wel eens had als je kou op je spieren had, maar dat was na een paar dagen weg. Dit is geen kou. Denk ook wel eens kan dat ook die evenwichtstoornissen veroorzaken, zeker als ik weer eens te lang met een laptop op schoot, met benen over elkaar in stoel. Wat ook niet goed zal zijn voor mijn onderrug. Heb het ook 1 keer gehad, tijd geleden, dat ik het gevoel had dat ik door mijn been/rug heen zakte, tijdens een wandeling. Heel eng. Zeker als je niet weet waar het vandaan komt. Zoals ik al zei heb veel stres/spanningen, maar of dat zo op mijn spieren kan slaan weet ik niet. Of dat ik te weinig rust neem met mijn gewicht, onvoldoende herstel. Misschien dat iemand het herkent.

Reageer op: Overbelaste spieren/stress/evenwichtsstoornissen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.