Zoeken Vraag het forum

ongediagnoseerde pijn bovenbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Freya

Hallo iedereen,

Ik heb al sinds ik klein was (zo lang als ik me kan herrineren, dus minstens 2-3 jaar oud) pijn ‘aanvallen’ thv mijn knie, bovenbeen, bil en heup. De pijn bevindt zich altijd maar aan 1 zijde, maar wisselt wel soms van zijde. Al heb ik wel vaker pijn aan de linkerkant. De pijn komt ongeveer 1x in de 2 weken en kan worden opgelost met een pijnstiller. Ik zie er geen patroon in van wanneer de pijn opkomt. Vroeger zei de dokter dat het groeipijnen waren, maar ik ben ondertussen 20 en de pijn komt nog steeds. Hoe vaak de pijn komt is wel al verminderd (1x per maand ongeveer), maar ik doe nu wel veel aan sport.

Toen ik ongeveer 16 was en dus al even niet meer groeide, ben ik nog eens naar de dokter geweest die me doorstuurde naar een orthopeed. Deze heeft me onderzocht en vond ook niets. Daarbovenop heb ik ook een MRI van mijn knie en heup gehad waar ook niets op te zien was. Ik heb enkel steunzolen gekregen maar dat heeft de pijn niet opgelost. Hij zei ook dat het de ‘grote meisjes ziekt’ kan zijn wat dus terug neerkomt op groeipijnen.

Ik kan wanneer ik een pijn aanval heb alle bewegingen met mijn benen doen, enkel wandelen doet wat pijn. Stretchen verlicht ook even de pijn totdat de stretch weer is opgeheven. De pijn is altijd heel hevig en zonder pijnstiller red ik het niet en gaat het ook niet weg (dagenlang blijft het dan). Ik kan de pijn niet juist beschrijven. Het is vooral heel diffuse pijn en niet zo zeer stekend. Als ik geen pijn heb kan ik alles doen zonder iets te voelen.

Als iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn, of als je een gelijkaardig verhaal hebt zou ik je heel dankbaar zijn mocht je reageren. Ik wil niet gebonden zijn aan pijnstillers voor de rest van mijn leven.

Groetjes,
    Freya

1 reactie
    Reageren
    Catootje

een kinesioloog zou kunnen testen waar het euvel hem in zit.

Reageren
Reageer op: ongediagnoseerde pijn bovenbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.