Acute pijnsteken en krampgevoel in bovenbeen/dijbeen

Hallo,

Situatie:Sinds mijn 18e, nu 25, heb ik met afwisseing last van Acute pijnsteken, dof en brandend gevoel en vormen van kramp in mijn bovenbeen. Wanneer ik dit heb moet ik abrubt stoppen of direct naar huis, het doet namelijk echt zeer. Dit heb ik op willekeurige plekken vanaf 10 a 15 cm boven de knie tot waar het bovenbeen overgaat in bekken. Dit heb ik in beide benen. Het valt mij vooral op dat het opspeelt wanneer ik een trap naar beneden loop of een helling af. Het komt ook voor in de eerste 2 km die ik fiets. De pijn verzacht wanneer ik stop met bewegen maar dreunt wel na. Wanneer ik stil zit voelt het alsof er wormen in mijn beenzitten door kleine spiertrekkingen.  Wanneer een nacht geslapen is het soms ook weer helemaal weg, soms heb ik er nog last van.

conditie: Ik ben 25, atletisch en sport 10 a 20 uur in de week (wielrennen en schaatsen) Heb geen trauma en slik verder enkel schildklier hormonen. Geen andere medicatie of ziektes. Ik doe zittend werk. Eet na mening van andere erg gezond en drink minstens 1,5 l water per dag. Ik gebruik een foamroller dagelijks en doe met regelmaat sessies strekoefeningen.

Ik ben al naar enkele fysiotherapeuten en dokters geweest maar hebben nog geen oplossing gevonden.
    Ik hoor graag wat jullie denken.
    Neil

Reactie
Reageer op: Acute pijnsteken en krampgevoel in bovenbeen/dijbeen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief