- hallo8 december 2008 om 16:24
ik heb vandaag bij gym een niet natuurlijke beweging gemaakt met mijn enkel en hij kraakte toen heel hard
en deed verrekes pijn
ik kan er nu bijna niet op lopen van de pijn wat kan het zijn ?4 reactiesReagerenAaf8 december 2008 om 17:18Je hebt waarschijnlijk je enkel gekneusd, of je enkelbanden gescheurd, of je enkel gebroken.
Het hangt er vanaf of je erop kunt lopen of staan, of dat de enkel dik wordt, of je een bloeduitstorting krijgt, om te bepalen wat er aan de hand is.
Het beste is even naar de huisarts te gaan, of als je heel erg veel pijn hebt, even naar de spoedeisende hulp te gaan.
Reageren-p8 december 2008 om 17:38ik kan er op staan maar dat doet wel heel erg pijn
Reageren
het is ook niet dikker en ook niet gebrokenMaarten9 december 2008 om 03:41Gekneusd dus. Rust en belasten bij pijn, wat zoveel wil zeggen als gewoon bewegen maar rustig aan doen als het pijn doet. Dan zal het vanzelf weer beter gaan. Het kan wel even duren hoor, een dag of 10 is niet raar.
ReagerenAnoniem10 juli 2009 om 21:07TOPIC: Enkel verzwikt, enkel gekneusd, enkel distorsie
http://www.dokter.nl/forum/Handen-voeten/202932-Enkel-verzwikt-enkel-gekneusd-enkel-distorsie.html
Reageren