Zoeken Vraag het forum

gebroken pink?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sunnybeest83

Hallo,
    na een avondje stappen en wat teveel gedronken, ben ik gevallen en ik meende dat ik in mijn pink iets voelde knakken, mn pink was daarna gedeeltelijk blauw paars en helemaal gezwollen.
    Stom van me dat ik de dag erna niet ermee naar de dokter ben gegaan..want ik kon mn pink wel bewegen en ging er dus van uit dat hij niet gebroken was. Nou mn pink is nog n week wat dik geweest..maar ik had er niet noemenswaardig last van. Ik kon immers dingen vasthouden dan gebruik je je pink immers niet veel..al was druk op alleen de pink wel pijnlijk
    Nu, 3 weken later alweer, vraag ik me af of hij niet toch gebroken is of was. Ik kan nog steeds geen druk (iets tegenhouden, vasthouden) met de pink uitoefenen, dan gaat hij iets scheef staan.Toch wel vervelend .. weet iemand wat het kan zijn? Gebroken en aaneen gegroeit? Moet ik daar nog mee naar de dokter ?
    Alvast bedankt

25 reacties
    Reageren
    brenda

ja, meteen doen, pink is waarschijnlijk scheef aan het aangroeien, had gezet moeten worden! laat dus even een foto maken.

Reageren
    Linde

asdrukpijn (op de top van je pink drukken, in de lengterichting naar beneden) wijst op fractuur. Je verhaal ook. Ik zou toch even laten checken, als het goed aangroeit of als je geen last hebt van een kromme pik, dan kan je afwachten. Lastig is wel dat er mogelijk losse fragmentjes in je pink kunnen zitten, dat lijkt me niet fijn.
    Huisarts, verwijzing, foto maken, afspraak chirurg. En ik zou het niet te lang uitstellen.

Reageren
    sunnybeest83

Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga er toch maar even naar de huisarts, hopelijk kan er nog wat aan gedaan worden
    groetjes Sunny

Reageren
    BM

“als het goed aangroeit of als je geen last hebt van een kromme pik”

😀 grappige typfout…

Reageren
    S

ik heb dat dus ook gehad maar dan in mijn middel vinger (ja je leest het goed middel vinger).. tijdens het basketballen kreeg ik de bal recht op mijn vinger , wat ontzettend veel pijn deed. na even liggen schreeuwen deed ik gewoon door met het spel omdat ik mijn vinger namelijk gewoon weer kon bewegen (deed wel een beetje pijn op dat moment). eenaal thuis helemaal opgezwollen en dik. bij het vastnemen had ik ook een enorme druk en zo precies steken. ben toen toch maar naar de dokter gegaan en er bleek gewoon een barst in te zitten. een maand rondgelopen met een blauwe gespalkte reuze middel vinger!!na een paar maanden kreeg ik mijn vinger niet helemaal recht maar we zijn nu een jaartje verder en alles is weer normaal. kan mijn vinger weer recht strekken en kan weer gewoon alles doen. enigste wat ik wel soms heb dat ik nog eens af en toe pijn heb als ik ga trainen ofzo. bij jou is die nu scheef gegroeid of is aan het scheefgroeien..wat ze eventueel doen is een pin in je vinger zetten en dan weer spalke denk ik en naderhand er weer uit laten halen ,moest het zijn dat hij zo scheef staat of eventueel opnieuw laten breken 🙁

Reageren
    Linda

ik heb het ook. Ben vorig jaar van en trap gevallen. Pink bezeerd, was goed gekneusd volgens mij. Bij huisarts geweest deze zei dat het niet gebroken was. Toevallig dit jaar bij chiropractor die zag het meteen. Hij zegt heeft met de pees te maken. Moet ik nu alsnog geopereerd gaan worden. Heb er soms wel last van.

Reageren
    Anoniem

Hoi ik heb mijn pink ook gebroken en dat was 16 dec 2014 ik dacht. Dat het was gekunst Ik was gewoon aan het boksten met een collega van mijn werk gewoon lol ik heb ook niets gehoord dus was het inmiddels 29 dec toch maar even de dokter bellen ik was al vrij dus ik dacht nu heeft mijn pink rust maar dat was ook niet zo En ik 30 dec naar de dokter en die stuurde me naar ziekenhuis voor een foto En toen moest ik toch in gips gelijk voor 6 week dat is geen lolletje je kunt er niet veel mee ik werk in een kantine dan moet je ook schoonmaken en gips en water dat gaat niet Dus was het maar 6 feb dan moet ik weer naar ziekenhuis en dan hoor ik het wel Een ding hoop ik dat het niet weer in gips hoeft Maar ik hoor het wel

Reageren
    Carlo

Heb op de gym een bal op mn pink gehad, dat deed erg zeer maar heb niet gekoeld hij is blauw en dik geworden en deed nog erg zeer, nu 1,5 week later kan ik mn pink niet helemaal buigen en hij is nog steeds dik.
    Moet ik nu naar de dokter of moet ik het afwachten??

Reageren
    John (moderator)

Beter om toch maar even naar de dokter te gaan en ernaar te laten kijken

Reageren
    Ayda maalesef

hallo, ik heb mijn pink ook gebroken toen was ik gelijk naar ziekenhuis geweest en ze hadden foto’s ervan gemaakt en toen hadden ze gezegt dat ik operatie moest.. nou hebben ze een ijzere ding geplaatst in m’n pink zodat het recht groeit anders was de kans groot dat het scheef gaat groeien, maar ik mag het volgend jaar weer uithalen, alleen ik ben nu al 1 week uit het gips en me pink is nog wel dik is dat normaal? Ik kan hem ook niet makkelijk bewegen hij beweegt amper maar fysio heeft er naar gekeken en heeft me wel paar oefeningen gegeven maar hij heeft niets erover gezegt, heeft iemand ervaring hier over? Want ik maak me wel een beetje zorgen

Reageren
    John (moderator)

Dat is toch wel heel normaal. Het zal ook nog wel een tijdje duren.

Reageren
    Ayda maalesef

Hoelang ongeveer?

Reageren
    Ayda maalesef

Trouwens kan hem ook niet buigen en recht doen hij blijft scheef en gaat heel klein beetje om hoog

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden. Dat is niet bij iedereen hetzelfde. Goed de oefeningen blijven doen.

Reageren
Reageer op: gebroken pink?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.