- Maak me zorgen31 december 2018 om 12:47
Beste Tandor,
Ik heb het afgelopen jaar veel stress gehad (zorgen over mijn dochter). Nu heb ik de laatste tijd last van spierschokjes en trillingen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. De trillingen duren een paar seconden en komen om de zoveel minuten (zichtbaar zijn ze niet) en is op dezelfde plek en de schokjes komen overal voor. Sowieso merk ik dat al mijn spieren aangespannen zijn. Links voelt het ook alsof ze zwakker zijn maar ik ben rechtshandig dus wrsl heb ik daar ook minder kracht. Ik voel me onrustig, wordt snachts wel eens wakker en ben ik aan het trillen maar je ziet het van buiten niet. ik ben laatst naar de huisarts geweest en die vermoedt niks ernstigs en voor mij was het daarmee ook goed alleen lijkt het laatste dagen heftiger (nu ik ook snachts wakker wordt van het trillen, dit gaat dan wel weer over) en maak ik me er toch zorgen.
Mag ik uw mening vragen? Kan dit bij stress horen? Ik merk dat ik af en toe angstig wordt voor een spier of zenuwziekte.
groetjes! en fijne jaarwisseling
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 januari 2019 om 00:43Dat kan zeker een gevolg van stress/angst zijn.
ReagerenMaak me zorgen2 januari 2019 om 09:16Dank u wel voor uw reactie Tandor!
Gisteren merkte ik dat ik nu aan mijn rechterarm (met name bovenin) van die spiertrekkingen heb die wel een paar minuten aanhielden en nu wel duidelijk zichtbaar. Daarna was het over, nog wel overal ook van die spierschokjes maar dan heel kort. De lichte spiertrilling in m’n linkerbeen heb ik nog. Een slap (onrustig)gevoel heb ik ook in mijn lichaam. Dit zal ook stress zijn he? Sorry dat ik het navraag maar heb deze klachten nooit eerder gehad en maak me wat zorgen…
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2019 om 01:00Ook dat kunnen heel goed stress klachten zijn