- Maak me zorgen31 december 2018 om 12:47
Beste Tandor,
Ik heb het afgelopen jaar veel stress gehad (zorgen over mijn dochter). Nu heb ik de laatste tijd last van spierschokjes en trillingen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. De trillingen duren een paar seconden en komen om de zoveel minuten (zichtbaar zijn ze niet) en is op dezelfde plek en de schokjes komen overal voor. Sowieso merk ik dat al mijn spieren aangespannen zijn. Links voelt het ook alsof ze zwakker zijn maar ik ben rechtshandig dus wrsl heb ik daar ook minder kracht. Ik voel me onrustig, wordt snachts wel eens wakker en ben ik aan het trillen maar je ziet het van buiten niet. ik ben laatst naar de huisarts geweest en die vermoedt niks ernstigs en voor mij was het daarmee ook goed alleen lijkt het laatste dagen heftiger (nu ik ook snachts wakker wordt van het trillen, dit gaat dan wel weer over) en maak ik me er toch zorgen.
Mag ik uw mening vragen? Kan dit bij stress horen? Ik merk dat ik af en toe angstig wordt voor een spier of zenuwziekte.
groetjes! en fijne jaarwisseling
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 januari 2019 om 00:43Dat kan zeker een gevolg van stress/angst zijn.
ReagerenMaak me zorgen2 januari 2019 om 09:16Dank u wel voor uw reactie Tandor!
Gisteren merkte ik dat ik nu aan mijn rechterarm (met name bovenin) van die spiertrekkingen heb die wel een paar minuten aanhielden en nu wel duidelijk zichtbaar. Daarna was het over, nog wel overal ook van die spierschokjes maar dan heel kort. De lichte spiertrilling in m’n linkerbeen heb ik nog. Een slap (onrustig)gevoel heb ik ook in mijn lichaam. Dit zal ook stress zijn he? Sorry dat ik het navraag maar heb deze klachten nooit eerder gehad en maak me wat zorgen…
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2019 om 01:00Ook dat kunnen heel goed stress klachten zijn
ReagerenMaak me zorgen3 januari 2019 om 09:05Jij denkt hierbij niet aan een spier (enge) ziekte? Sorry dat ik het vraag maar begin angstig te worden van de klachten. Ze zijn niet contstant maar wel de hele dag door maar ik ben er ook op gefocused merk ik.
ReagerenJan3 januari 2019 om 15:56Er zijn zo vreselijk veel mensen met die schokjes, ik zelf heb ze ook. Tenminste.. als ik er aan denk voel ik ze steeds. Denk ik er niet aan voel ik ze 1x per dag maximaal… Wordt vanzelf minder.
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2019 om 00:05Nee hoor. Geen spierziekte
ReagerenMaak me zorgen4 januari 2019 om 16:44Vandaag bleef mijn linker bovenarm heel lang trillen. Ik denk zo’n uur lang. Het gevoel alsof je op een trilplaat staat maar dan lichtjes (en alleen bovenarm). Hierna ook allemaal schokjes die zichtbaar waren…daarna wel weer rustig. Is dit echt niks engs?? Het geeft geen pijn maar ik vond het zo eng! Verder over mijn hele lichaam kleine schokjes maar af en toe. Maar ieder schokje maakt me weer zo alert.
Sorry, ik weet ergens dat dit wrsl paniek is maar ik kan het zelf even niet meer objectief beoordelen.
ReagerenJohn (moderator)
5 januari 2019 om 01:25stress/angst
ReagerenMaak me zorgen5 januari 2019 om 16:44Sorry nog een vraag…
vandaag een bibberend gevoel in mijn bovenlichaam (vooral armen). Als ik mijn armen vastpak voel ik niks maar als ik beweeg voel ik wel weer alsof ze Ah trillen zijn. Komt dit ook door de angst? Waar wordt dit door veroorzaakt? Zijn dit nou mijn spieren? Ik voel het trillen trouwens ook wel in mijn benen maar minder….als het over mijn hele lichaam is dan is het ook niks ergs toch? Het leid me zo af en maak me zorgen 🙁
ReagerenJohn (moderator)
5 januari 2019 om 23:47Ook dat zijn spanningsklachten. je moet naar een psycholoog
Reageren