Zoeken Vraag het forum

Stekende pijn in vingers, handen, armen en tintelingen (ook in voeten)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mara

Ongeveer een halfjaar geleden begon ik bij kou last te krijgen van heftige, stekende pijn in mijn ledematen, met name mijn handen. Ik stond vaak te janken onder de douche. Sinds +/- een maand kreeg ik hier steeds vaker last van, eerst waren het vooral mijn vingers die veel pijn deden bij kou, maar inmiddels heb ik continu pijn in mijn vingers, handen en armen. Het is nog steeds het best te omschrijven als stekende pijn. Ik voel het ook in mijn voeten en benen, maar minder hevig. Ook heb ik meerdere keren per dag ineens tintelingen in mijn voeten en/of onderbenen, of mijn handen, zonder dat ze bekneld zijn geweest. De klachten nemen met de dag toe.

Herkent iemand dit of heeft iemand enig idee wat het kan zijn? (De huisarts in ieder geval niet.)

1 reactie
    Reageren
    Merel

Je zou eens op deze website kunnen kijken: https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/sclerodermie/item38238

De tintelingen en de pijn door de kou zijn wel symptomen die passen bij die ziektebeeld. Ik hoop dat je snel een diagnose krijgt zodat je verder geholpen kan worden!

Reageren
Reageer op: Stekende pijn in vingers, handen, armen en tintelingen (ook in voeten)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.