- Mara26 juni 2018 om 15:47
Ongeveer een halfjaar geleden begon ik bij kou last te krijgen van heftige, stekende pijn in mijn ledematen, met name mijn handen. Ik stond vaak te janken onder de douche. Sinds +/- een maand kreeg ik hier steeds vaker last van, eerst waren het vooral mijn vingers die veel pijn deden bij kou, maar inmiddels heb ik continu pijn in mijn vingers, handen en armen. Het is nog steeds het best te omschrijven als stekende pijn. Ik voel het ook in mijn voeten en benen, maar minder hevig. Ook heb ik meerdere keren per dag ineens tintelingen in mijn voeten en/of onderbenen, of mijn handen, zonder dat ze bekneld zijn geweest. De klachten nemen met de dag toe.
Herkent iemand dit of heeft iemand enig idee wat het kan zijn? (De huisarts in ieder geval niet.)
1 reactieReagerenMerel29 juni 2018 om 20:07Je zou eens op deze website kunnen kijken:Â https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/sclerodermie/item38238
De tintelingen en de pijn door de kou zijn wel symptomen die passen bij die ziektebeeld. Ik hoop dat je snel een diagnose krijgt zodat je verder geholpen kan worden!
Reageren