- Justin14 juni 2018 om 05:43
Hallo ,
Ik ben 25 jaar en heb nu al een jaar last van chronische spierpijn, onregelmatige ontlasting en vermoeidheidsklachten. Dit is gebeurd na een darminfectie. Ik ben een beetje radeloos wat nou ervoor zorgt dat ik zoveel spierpijn heb. De dokters verklaren me gezond maar voel me alles behalve gezond. Wat ik ook doe ik blijf moe en blijf spierpiijn hebben en vooral in benen en armen. Reuma ben ik opgetest maar dat is het niet. Ik vermoede zelf eerst chronische hyperventilatie maar wat ik ook doe het wordt niet minder. Iemand enig idee wat het kan zijn?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juni 2018 om 12:09Doe eens onderstaande testen:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/Justin14 juni 2018 om 14:19Hallo tandor,
me score was 53 bij de hyperventilatie test.
En bij angst staat er :Â Sprake van een angststoornis
Ik ben al bij een psygoloog geweest. Maar heeft niks geholpen. Heb ook al best veel geprobeert maar nog niks doeltreffends gevonden.
Blijf ook slechte ontlasting hebben maar dot geloof ik wel als pds omdat ik die infectie heb gehad.
Weet u nog iets wat ik kan proberen?
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2018 om 14:30Los van de PDS zullen de meeste klachten dan toch door je angst en hyperventilatie worden veroorzaakt. Ik zou je aanraden om naar een fysiotherapeut te gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen.
ReagerenCatootje14 juni 2018 om 15:41Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied. Je voedingspatroon kan meespelen, minder gezonde darmflora, eventueel candida, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Bloedonderzoek zegt overigens niet zo heel veel over tekorten. De trend van minder of geen vlees eten kan tekorten geven aan stoffen als lysine, carnitine, taurine, creatine en diverse vitaminen en mineralen. Als je antibiotica hebt gebruikt: die zorgt voor tekorten aan diverse voedingsstoffen en werkt verstorend op je darmflora.
Reageren