- Robin20 oktober 2017 om 00:12
Begin dit jaar heb ik besloten de sportschool weer op te zoeken en dat ging behoorlijk goed, tot de zomer, toen kwam de klad er een beetje in en ben ik een poosje niet meer heen geweest. Toen ik na een poos wel weer heen ging merkte ik een paar dagen laten een soort stekende pijn op mijn borst. Het is vooral voelbaar in bepaalde, meestal kromme, houdingen. Zo nu en dan voelt het alsof het blokkeert als ik overeind wil komen. Ik voel dan een stekende pijn die behoorlijk intens is, als ik dan even door de pijn heen zet hoor ik een knak, en daarna is het weer voorbij.
Ik had hier de hele zomer vrij veel last van totdat ik op vakantie ging en een paar dagen totaal geen lichamelijke inspanningen deed. De pijn was weg en alles ging prima, totdat ik op een ochtend besloot even wat push ups te doen. 2 dagen later was de pijn weer terug…
Als ik het onderzoek kom ik voor het syndroom van tietze tegen, echter vind ik daarbij nooit een link naar sport. Ik ben dus erg benieuwd wat ik dan wel heb en hoe dit voorkomen kan worden.
Nogmaals: tijdens het vele sporten: geen last.
Na een periode van geen sport: pijn ontstond.
Na een paar dagen rust: pijn verdwijnt weer.
Na sporten: 1 a 2 dagen laten is de pijn terug.
Ik hoop dat iemand hier misschien een verklaring voor heeft.
Groet, Robin
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2017 om 01:02Ik denk dat het toch vooral een spieren kwestie is. Het is duidelijk verbonden aan sporten/bepaalde oefeningen. Ga naar een fysiotherapeut en laat ernaar kijken
Reageren