- S B12 september 2016 om 18:50
Hallo,
Vorige week maandag (de 5e) heb ik een bokstoernooi gehad. Ik denk dat ik daar een klap op mijn ribben / zij heb gehad. Nou had ik daar de geen last van tot afgelopen woensdag (de 7e).
Ik had op dinsdag (de 6e) nog “gewoon” gesport, touwtjespringen en hardlopen. Daarna op woensdag, was mijn plan (ondanks de wat beginnende pijn) 9 km te gaan hardlopen. Na 4,5km ben ik gestopt met hardlopen en ben ik gaan wandelen, veroorzaakt door de moeite met ademhaling en de pijn aan de linkerkant van mijn bovenlichaam. Deze pijn voelde soms aan als steek in mijn milt maar soms ook anders. Ik zelf dacht aan gekneusde ribben.Ik heb die dag toch maar de dokter gebeld, omdat ik het niet vertrouwde. De dag erop, was de pijn weer een klein beetje erger. Dus op donderdag (de 8e) naar de dokter. Die dacht ook aan gekneusde ribben. Ik moest nog een plasje inleveren voor een eventuele nier kneuzing, maar dat was niet aan de orde.
Dus ik, tevreden naar huis. Nu (de 12e) is de pijn eigenlijk alleen nog maar erger geworden. Sporten gaat niet meer, ik haakte bij de warming-up al af..
Nou heb ik ondertussen niet het gevoel dat me ribben pijn doen, maar dat het eronder zit. Nou ben ik via Google wat informatie gaan opzoeken maar eigenlijk niets komt overeen met waar ik last van heb.Nou is op mijn lichaam, linksonder bij mijn borstkas? / maag? / milt? / darmen? een kleine “verdikking” te zien ten opzichte van de andere kant op mijn lichaam.
Ondertussen heb ik bij in- en uitademen last (steek), bij sommige bewegingen ook een soort steek of drukkende pijn.
Ik kan overal op mijn borstkas drukken zonder dat het pijn doet, ik kan ook met mijn hand onder me borstkas voelen zonder dat ik iets van pijn voel.Ik wil het eerst via deze weg proberen, omdat ik niet echt iemand ben die de dokter plat wil lopen.
De pijn zit echt op de grens waar mijn borstkas ophoud.
Ik ben 23, 190 cm lang en weeg 81 kg. Drink 2-3 liter water per dag, drink geen cafeïne en bijna geen alcohol.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft waar ik wat mee kan. 🙂
5 reactiesReagerenAnoniem12 september 2016 om 19:43Dus je beoefent een sport waarbij het de bedoeling is mekaar helemaal lens te slaan en dan ga je hier vragen waarom je last hebt van een partij?
Reageren
Stop met die zgn. sport. Als ze je goed raken, dan krijg je serieuse blessures, maar dat heb je wel aan jezelf te danken als je jezelf in elkaar laat rammen onder het motto dat het sport is. Dom, dom, dom ….
Eerst stoppen en dan wil ik je wel helpen.S B12 september 2016 om 19:48Bokstoernooi was op school, deze sport beoefen ik niet op reguliere basis, ik twijfel enorm of dat de oorzaak is..
Het toernooi is niet op een hoog niveau / intensiteit.Alsnog bedankt voor je reactie.
ReagerenAnoniem12 september 2016 om 20:26Nou, waar je het doet en met welke intensiteit, dat maakt eigenlijk niet uit.
Reageren
Het is nogal fout en dom om eraan te beginnen.
Natuurlijk kun je er schade aan oplopen.
Misschien heb je leraren die hopen je dat je er zelfvertrouwen door krijgt, maar dat zijn niet de beste leraren als je er verwondingen aan overhoudt.
Praat er eens over met je ouders, het is niet gezond.John (moderator)
12 september 2016 om 21:06@anoniem van 21.43 uur
Je moet/hoeft hier niemand te helpen en daar al helemaal geen voorwaarden aan verbinden. Je werkt niet voor Dokter.nl@vraagsteller
Ik raad je toch aan om terug te gaan naar de huisarts. Er zou eventueel een inwendige kneuzing ontstaan kunnen zijn. Er moet to h even beter naar gekeken worden.
Ik ben het overigens wel met de andere anoniem eens, dat het een belachelijk idee van school is. School is dus ook aansprakelijk voor eventuele kosten van onderzoeken en behandelingen.
Boksen is alleen maar bedoeld voor ensen die voor boksen getraind zijn.
Reageren
Het is gewoon gevaarlijk.Anoniem13 september 2016 om 07:18Bedankt voor je reactie. Laten we discussie over het boksen maar achterwegen laten. Het hoort nou eenmaal bij mijn opleiding.
Reageren