Zoeken Vraag het forum

Trillen handen benen + veel speeksel en slechte smaak

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • T

Goeiedag,
    al meer als maand heb ik in men voeten en handen constante trillingen voel het vooral als ik op mijn rug lig als ik bezig ben of er niet aan denk is het minder of geen last van. Ik weet niet of mee te maken heeft maar heb ook veel speeksel in men mond en soms een vieze smaak af en toe ook kramp in men darmstreek links beneden.
    Ben al vaak naar dokter geweest en die zegt dat het stress is. Had pas maand voor klachten bloed laten controleren en daar was niets abnormaal te zien. Maar kan het niet dat waarde in bloed na een maand anders zijn ? Hebben ook zo een speekseluittreksel in keel gedaan en test gedaan, was in orde ook al eens omdat soms maagspanningen voelde een CT scan gedaan was ook in orde en stoelgang was ook niets.
    Ofwel is het onbewust stress of iets maar ik voel geen stress ofzo dus weet niet. Of voor de rest iemand nog deze ervaring ? Als ik opzoek kom ik steeds uit op Chronische hyperventilatie, stress maar ook op schildklier zaken of b12

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je bloedonderzoek was goed, dus schildklier en vitamines zullen het niet zijn. Stress zou heel goed kunnen.

Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    T

Hoelang is zo bloedonderzoekwaarde goed, kan er plots nadien niets zijn opgedoken of ik heb ook gelezen wel eens dat b12 nog ander soort bloedonderzoek is. Gewoon omdat door trillen men enkels last krijgen van vermoeidheid.

Reageren
    John (moderator)

B12 wordt ook gewoon met bloedonderzoek vastgesteld. Je had de klachten al, daarom is er een bloedonderzoek gedaan. Dus met met waarden die plotseling zouden zijn veranderd na het bloedonderzoek heeft dat niets te maken.

Reageren
    Catootje

Kan zijn dat je meer tekorten hebt en niet alles is via bloedonderzoek vast te stellen, zoals bijvoorbeeld magnesium. Wel is ook je voeding belangrijk. Vaak eten we in het westen teveel snelle suikers en teveel brood en iets te weinig eiwitten. Ook bevatten geraffineerde producten als witte rijst, witte macaroni etc nauwelijks nog voedingsstoffen als vitamine B en zink. Zink is onder andere betrokken bij de smaak, bijvoorbeeld een verminderde smaak of vieze smaak. Gebruik zelf vitamine B12-zuigtabletten. Die worden beter opgenomen dan gewone tabletten.

Reageren
Reageer op: Trillen handen benen + veel speeksel en slechte smaak
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.