- kaity22 december 2016 om 09:31
Hallo,
Ik fitness 2/3x in de week en had zn 3maanden mijn kuiten niet getraind. Nou dacht ik maandag: laat ik daar maar weer eens mee beginnen. Dus die heb ik maandag erg goed en zwaar aan gepakt.
Nu is het donderdag en moet ik nog steeds op mijn tenen lopen. Als ik mijn benen strek, doet heel de achterkant van mijn kuiten pijn. Net of ze ook heel dik zijn en mijn vel strak erom heen zit. Is dat dan inderdaad zo of voelt het alleen zo? En het lijkt me niet dat er iets in mijn kuiten is gescheurd? Anders merkte ik dat wel?
Nu weet ik uit ervaring dat de 2e dag na je trainingsdag de spierpijn het ergst is, want dinsdag ging het nog wel, woensdag werd het nog iets erger en vandaag is het echt heel erg!
3 reactiesReagerenTandor22 december 2016 om 11:573maanden mijn kuiten niet getraind…Dus die heb ik maandag erg goed en zwaar aan gepakt.
Niet zo verstandig…waarschijnlijk ook geen goede warming up meteen full power aan de gang.Waarschijnlijk je kuitspieren dan toch overrekt. Mogelijk wat beschadigingen opgelopen.
Reageren
Ga met de klachten naar een fysiotherapeut. En even geen fitness voor je benen…kaity23 december 2016 om 00:21Ik had wel een goede warming-up gedaan, maar wist niet dat het na mijn training alsnog zo erg zou worden. In ieder geval van geleerd!
Als het maandag nog hetzelfde is als nu, dan naar een fysiotherapeut of beter morgen (vrijdag)?
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2016 om 00:44Als je de kans krijgt, ga dan morgen even.
Reageren