Zoeken Vraag het forum

vreselijke spierpijn kuiten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kaity

Hallo,

Ik fitness 2/3x in de week en had zn 3maanden mijn kuiten niet getraind. Nou dacht ik maandag: laat ik daar maar weer eens mee beginnen. Dus die heb ik maandag erg goed en zwaar aan gepakt.

Nu is het donderdag en moet ik nog steeds op mijn tenen lopen. Als ik mijn benen strek, doet heel de achterkant van mijn kuiten pijn. Net of ze ook heel dik zijn en mijn vel strak erom heen zit. Is dat dan inderdaad zo of voelt het alleen zo? En het lijkt me niet dat er iets in mijn kuiten is gescheurd? Anders merkte ik dat wel?

Nu weet ik uit ervaring dat de 2e dag na je trainingsdag de spierpijn het ergst is, want dinsdag ging het nog wel, woensdag werd het nog iets erger en vandaag is het echt heel erg!

3 reacties
    Reageren
    Tandor

3maanden mijn kuiten niet getraind…Dus die heb ik maandag erg goed en zwaar aan gepakt.
    Niet zo verstandig…waarschijnlijk ook geen goede warming up meteen full power aan de gang.

Waarschijnlijk je kuitspieren dan toch overrekt. Mogelijk wat beschadigingen opgelopen.
    Ga met de klachten naar een fysiotherapeut. En even geen fitness voor je benen…

Reageren
    kaity

Ik had wel een goede warming-up gedaan, maar wist niet dat het na mijn training alsnog zo erg zou worden. In ieder geval van geleerd!

Als het maandag nog hetzelfde is als nu, dan naar een fysiotherapeut of beter morgen (vrijdag)?

Reageren
    John (moderator)

Als je de kans krijgt, ga dan morgen even.

Reageren
Reageer op: vreselijke spierpijn kuiten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.