- Anoniem25 november 2016 om 16:52
Al een aantal maanden heb ik veel last van mijn linkerkuit, zijkant en achterkant bovenbeen,(soms ook voorkant met uitstraling lies) bekkenrand en soms de onderrug. Klachten verdwijnen met liggen en ontstaan na lopen en zitten. De ene dag heb ik veel last de andere dag veel minder. Fysiotherapie heeft na circa 30 behandelingen niet geholpen, over een paar weken krijg ik een mri van de onderrug. Het is een zeurende en nu ook vaker krampende pijn, ook is mijn been sneller moe. Ik sport graag, alleen dit doet nu te veel pijn. Ik ben 18 jaar. Zou dit ischias kunnen zijn? Een hakverhoging (linkerkant, voor beenlengteverschil) geeft meer klachten, zou het daarom iets in de rug kunnen zijn?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 november 2016 om 18:53Die vraag is zo niet te beantwoorden. Het zal uit de MRI moeten blijken wat er aan de hand kan zijn.
Reageren
Het beenlengteverschil zou een oorzaak kunnen zijn…Anoniem27 november 2016 om 12:42bedankt voor uw reactie
Waardoor zou het kunnen zijn dat een hakverhoging meer klachten geeft?
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2016 om 13:17De hakverhoging kan net te veel zijn…
Reageren
Hoeveel beenlengte verschil heb je?Anoniem27 november 2016 om 13:21Ik heb een beenlengteverschil van 1cm en een verhoging van 4 mm
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2016 om 13:37Normaliter wordt een verschil van 1 cm niet gecorrigeerd. Wie heeft dat hakje aanbevolen/voorgeschreven? Had je klachten van dat beenlengteverschil? Waren het dezelfde klachten die je nu ook nog hebt? Hoelang heb je het hakje?
ReagerenAnoniem27 november 2016 om 13:45Het hakje is voorgeschreven door de sportarts en fysio, na een rontgenfoto om het verschil te meten. De klachten zijn begonnen in mijn kuit een jaar geleden en doorgetrokken naar mijn bovenbeen en af en toe in mijn heup en rug. Na het krijgen van het hakje zijn de klachten vooral in mijn heup toegenomen.de andere klachten zijn er ook nog, deze zijn niet veranderd door de verhoging. Ik heb het hakje nu ongeveer 4 maanden.
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2016 om 13:49Ik denk ook niet dat het hakje een toegevoegde waarde heeft. De klachten zouden dan in ieder geval minder moeten zijn geworden en niet zijn toegenomen.
Reageren
Wacht even de MRI af. Ik zou het hakje even niet gebruiken.Anoniem27 november 2016 om 14:33Bedankt voor uw reactie!
Reageren