- Danique12 november 2016 om 22:16
Hoi allemaal ik heb een vraag, allereerst zal ik mijn situatie even uitleggen.
Gisteren heb ik van de trap naar beneden op stage een trede gemist waardoor mijn enkel volledig is dubbelgeklapt (naar binnen) buitenkant dus terecht gekomen.
Eenmaal beneden gelijk onder handen genomen, met 6 icepacks aan weerskanten gekoeld. Zowel voor als na de koeling kon ik beslist niet staan of lopen. Door naar de huisarts, en toen door naar ziekenhuis voor foto. Niks gebroken, kreeg alleen mee “rusten”
Zo gezegd zo gedaan. Vanochtend vroeg om half zes moest ik er uit. Ben toen strompelend gaan lopen. Eenmaal in bed in tranen uitgebarsten. Ala, 5 uur later toen ik weer wakker werd ook gaan strompelen. Zo ben ik vandaag de dag doorgekomen. Maar..
Sinds gisteravond is er een dik ei op de enkel buitenkant gekomen. Zakt nog niet af, + het feit dat sinds vandaag tussen onderbeen en knokkel blauw is verkleurd. Wel kan ik dus nu strompelend de dag door komen (niet zonder pijn vrij te zijn) ik kan mijn enkel niet naar binnen of buiten buigen. Dat doet enorm zeer en als ik dat probeer hoor ik geknak. Nu ik op de bank weer lig en rust (vandaag toch eigenwijs huis schoongemaakt..) tinteld/zeurt mijn onderbeen en voet heel erg.
Is het toch een kneuzing omdat ik wel weer loop? Of gescheurd omdat het dus sinds vandaag erg blauw verkleurd.. Dokter en huisarts ben ik dus geweest.. Graag een advies
Groetjes en alvast bedankt.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 november 2016 om 22:39Van een kneuzing was sowieso al sprake. Nu is de bijbehorende bloeduitstorting er ook. Waarschijnlijk nog een enkelband gescheurd. Je had eigenlijk een drukverband moeten krijgen en dus moeten doen wat er gezegd was. RUSTEN! En rusten is dan op de bank met je been hoog en je voet zo min mogelijk belasten. Ik zou dat de komende dagen maar even doen. Als je er veel last van blijft houden maandag dan even terug naar de huisarts.
ReagerenDanique13 november 2016 om 22:21Bedankt voor je antwoord. Echter gaat het vandaag heel goed! Denk dus dat ik er gelukkig met een kneuzing af ben gekomen.. De zwelling neemt inmiddels ook weer af! Mvg
Reageren