Zoeken Vraag het forum

syfilis test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hallo,
    Heb bij bloedtest (lues screen) een negatieve uitslag, nl 0.163 en 7 weken later nieuwe test, nu 0.199 als resultaat, terug negatief; maar zijn dit stijgende waarden ? En is er mss toch een infectie…..?
    Bedankt.

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De testresultaten kunnen wel eens hele kleine schommelingen hebben. Maar de test is nog steeds negatief

Reageren
    Anoniem

bedankt voor het snelle antwoord, zou het nuttig zijn om binnen een maand of zo een nieuwe lues screen test te doen?
    Vraag me ook af deze resultaten niet absoluut 0 moeten zij, ipv bv 0.199 ?

Reageren
    Anoniem

> Vraag me ook af deze resultaten niet absoluut 0 moeten zij, ipv bv 0.199?

Nee dus.

Reageren
    anoniem

dus een testresultaat van 0.199 bij lues screen wil niet zeggen dat er minimeme antistoffen waarneembaar zijn?

Reageren
    Anoniem

De uitslag was toch negatief? Je hebt dus geen syfilis.

Reageren
    anoniem

Bedankt alvast voor de uitleg, ik maakte mij natuurlijk wel zorgen, als leek in labotesten, mede gezien deze lues test geen nul waarde aangaf, en ik vrees(de) dat er mogelijks toch minieme sporen van syfilis zijn/waren in het bloed….. (of mss. nog niet voldoende ontwikkelde meetbare antistoffen, maar de twee testen liggen ongeveer 2 maanden uit elkaar….. (dus 0.161 en 0.199).

Reageren
    Anoniem

De microbioloog geeft bij de test uitslag een interpretatie: negatief, dus geen syfilis.

Als je alle details ervan wilt begrijpen, dan zal je een studie microbiologie moeten gaan doen. Voor de gebruiker van de test is voldoende: negatief dus geen syfilis.

Reageren
    Harry

Beste Anoniem

Heb iets soorgelijks gehad, Waar heb jij getest als Ik vragen mag?

Reageren
    anoniem

was via een labo vh ziekenhuis
    welke situatie was dat van jou wel dan?

Reageren
    Harry

Hier idem, ook via lab ZH, echter daar gewoon negatief vermeld en bij betaalde clinic test vermeld men 0,0 waarde en negatief

Reageren
    Anoniem

Zoals al eerder geschreven:

> De testresultaten kunnen wel eens hele kleine schommelingen hebben. Maar de test is nog steeds negatief

Reageren
    Anoniem

Harry,

0,0 is wel een heel duidelijk negatieve uitslag natuurlijk…..
    0.199 bij lues screen lijkt me dat er mss toch wat aan de hand is ….. of werkt dit zo niet bij labotesten?

Reageren
Reageer op: syfilis test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.