- Mark30 januari 2026 om 23:02
En weet je toevallig hoe het er uit ziet?
Anoniem31 januari 2026 om 08:11Als je via Google zoekt naar foto van “ulcus durum” dan zie je ze.
ReagerenMark31 januari 2026 om 10:10Veel wijzer ben ik er niet van. Mag ik het hier eventueel tonen?
ReagerenMark31 januari 2026 om 12:38Aids Nederland zegt dat syfilis meestal rood is en geen blauw grijze glanzende plek
ReagerenAnoniem31 januari 2026 om 15:25Je kan hier altijd een foto plaatsen, maar een dergelijke zweer is inderdaad niet blauw-grijzig.
ReagerenMark31 januari 2026 om 17:15Ik heb wel laatst anale seks gehad. Kan het door de druk zijn?
ReagerenMark31 januari 2026 om 17:16Kan geen foto plaatsen
ReagerenMark31 januari 2026 om 20:17Foto:
ReagerenMark1 februari 2026 om 09:25Als dit geen syfilis is, is het dan een getromboseerde zal ei door de druk van de penis?
En vanwaar hebben jullie die medische achtergrond dan?
DankReagerenBijlagen:
Mark1 februari 2026 om 09:27Zal ei moet natuurlijk aambei zijn
ReagerenMark2 februari 2026 om 22:56Is het dat of niet? De ene zegt van niet andere van wel.. :/
ReagerenAnoniem3 februari 2026 om 08:21Rustig maar… ik zit hier niet 24 uur per dag achter de pc om te kijken of jij een bericht hebt geplaatst.
Dit is een aambei. Dit heeft met syfilis niets te maken.
Als je geneukt bent met condoom krijg je trouwens sowieso geen syfilis. Als het zonder was, moet je je afvragen of dat verstandig was.
Hoe je aambeien krijgt kan je lezen op de website van thuisarts. Het kan met de druk te maken hebben, maar eerder met persen door jou dan door de druk van een penis. Bovendien krijg je niet een aambei van een enkele keer wat druk. Lees thuisarts om te zien hoe je aambeien krijgt en wat je er best tegen kan doen.
ReagerenAnoniem3 februari 2026 om 08:22Oh ja, en zalf of creme tegen aambeien heeft geen enkele zin. Als er jeuk is, dan kan je zinkzalf gebruiken dat de jeuk vermindert.
ReagerenMark3 februari 2026 om 11:25Snap ik. Geen probleem. Ik heb me laten neuken met condoom maar dacht dus dat die plek ermee iets te maken had.
Wat bedoelen ze hiermee dan?
‘Huid-op-huidcontact: Syfilis wordt overgedragen via direct contact met een syfiliszweer of uitslag. Als deze zweer zich op een plek bevindt die niet door het condoom wordt bedekt (zoals de balzak, liezen of rond de anus), kan de bacterie alsnog worden overgedragen.’
Dus als die transgender een zweer had willen zeggen?
En wat het persen betreft. Ja, dat doe ik wel af en toe maar heb nooit naar dit gekeken dan. Ik heb wel eens jeuk gehad maar nu is dus die over en heb ook het gevoel dat de plek aan het verminderen is. Normaal zou die groen geel moeten worden en dan bruin als het idd een aambei is.
Ik heb wel beetje pijn aan mijn rechter amandel. Ik heb hem dus ook even gepijpt met condoom om. Ik had hiervoor een afspraak daarnet om 11u met mijn huisarts maar blijkbaar afwezig door ziekte.
De gedachte dat ik HIV zou hebben heb ik al beetje uitgeschakeld. Soa aids Nederland heeft me daarbij geholpen via WhatsApp en zeggen dat de kans nihil is. Heb verder niks van klachten en bijna nu 3 weken geleden. Als ik het internet wat mag geloven heb je ook mensen zonder enige symptomen. Mag ik ook vragen van waar je kennis? Zijn jullie allemaal mensen met een medische achtergrond of iets in die richting? Ik moet ook nog toegeven dat ik vaak me eigen angst aanpraat etc. Had eens pijnlijke benen en dacht meteen aan suikerziekte omdat me vader dat heeft. Alvast bedankt voor je moeite.
ReagerenAnoniem3 februari 2026 om 11:29Een beetje pijn aan mijn rechter amandel…
Wel eens gehoord van het verkoudheidvirus?
Je doet overal een condoom om (goed!) en twijfelt dan of je soa’s hebt? Als je daarmee naar de huisarts gaat is dat wel een beetje overkill.
Syfilis krijg je wanneer er contact is tussen een actieve zweer en slijmvlies.
Doe wat aan je angsten, dat maakt het leven een stuk gemakkelijker.
Reageren