- anoniem26 september 2024 om 13:06
stel je hebt syfilis in je keel of mond kan dit dan ook naar je geslachtsdeel of verder het lichaam in verspreiden of is dit niet mogelijk?
19 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 september 2024 om 13:54Syfilis kan zich door het lichaam verspreiden. op de site van het RIVM kun je daar meer info over vinden. Op de plaats van het contant ontstaat in de regel een zweer. Het is niet zo dat je dan op andere plaatsen ook van die zweren krijgt.
Reagerenanoniem26 september 2024 om 14:17Even persoonlijk; ik ben 3 weken geleden ongeveer gepijpt door een dvp zonder condoom, voor wat minuten.
Momenteel ben ik sinds afgelopen vrijdag in een ander land met mijn zwangere (38 weken) vriendin en heb ik die dag met condoom sex gehad met haar. Zij weet van al het bovenstaande overigens.
Wat zijn nu de risicos en wat is wijsheid om te doen? ik heb een zelftest syfilis gedaan maar daar kwam niks uit, overigens het enige wat ik af en toe heb is veel naar de wc gaan om te plassen en een brandend gevoel bij het perineum (zou ook wat anders kunnen zijn) afgelopen dagen had ik ook een enorme verkoudheid (loopneus, hoesten, slijm, verstopte oren) te pakken maar dat heb ik altijd als ik vlieg en dat is nu inmiddels zo goed als weg.
Soatest ligt een beetje moeilijk in dit land hebben we al geprobeerd.
Reageren
Ik wil gewoon geen risico zijn tot de baby en haar, wat kunnen we het beste doen / wat zijn de kansen dat zij dit ook heeft? De bevalling zal 4 oktober zijn, hebben we dan evt. “geluk” met incubatietijd? Of ben ik nu veel te druk aan het maken..?John (moderator)
26 september 2024 om 15:16Je hebt ook al een ander topic hierover zie ik net. Niet handig om te doen. Je kunt beter alles in een topic houden. Je schrijft nu dat je al een test hebt gedaan maar in het andere topic heb ik al aangegeven dat het zinloos was na 2,5 weken. En dat geef je in dit topic dan niet aan. Zo loop je het risico dat je voor hetzelfde probleem afwijkende antwoorden krijgt omdat de info in beide topics niet helemaal overeen stemt.
Reageren
Soa’s en ook syfilis zou je zo dus kunnen oplopen. HIV is dan wel weer onwaarschijnlijk. Of je nou iets opgelopen hebt en wat, kan alleen maar worden vastgesteld met testen. 2 weken na het contact voor soa’s zoals chlamydia en gonorroe, 4 weken voor syfilis.
Totdat er testen zijn gedaan is onbeschermde seks een risico voor je partner.Anoniem26 september 2024 om 15:30Excuus, ik dacht dat ik dit hierin vermeld had over de test.
Hypotetisch gezien, ik heb afgelopen vrijdag met condoom seks gehad met mijn vriendin (toen 2 weken van het incident met dvp) en had ook geen wondjes of zweren, kan in die tijd tot 4 oktober (geboorte) syfilis ook bij haar of de baby komen?
Als ik iets zou hebben vermoed ik overigens dat het chlamydia is. Alvast bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
26 september 2024 om 16:26Veilige seks vormt geen risico
ReagerenAnoniem26 september 2024 om 16:53Top, dus als ik nu condoom gebruik voor die paar dagen dan is het prima? In de tussentijd ga ik een test proberen te regelen.
Maar stel je hebt syphilis bij je penis, dan kun je toch wel gewoon onveilig een vrouw oraal geven? Even hypotetisch gezien
ReagerenJohn (moderator)
26 september 2024 om 17:00Condoom is prima en oraal zou geen probleem moeten zijn
ReagerenAnoniem26 september 2024 om 17:11Oke top, bedankt u heeft mij enorm geholpen. Nog een laatste vraag; ik heb een aantal rode vlekjes rondom mijn schaamstreek, oogt dit onschuldig? Bij een syfilis zijn de zweren toch ook altijd op de penis zelf?
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
26 september 2024 om 17:15Het ziet er wat geirriteerd uit. Wellicht van scheren.
Reageren
De zweer zou dan in jouw geval op de penis moeten zittenAnoniem26 september 2024 om 17:27Ja, ik heb vorige week geschoren en ik douche best wel warm + dan schrob ik vaak met de handdoek erover heen om het droog te krijgen. Kan dit evt. duiden op een andere soa of is dat geen symptoom bij andere? Bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
26 september 2024 om 17:38Ik zou zo geen weten die dat veroorzaakt
ReagerenAnoniem26 september 2024 om 18:24Echt aller laatste vraag; ik heb dat ik heel snel naar de wc moet en vaak weinig plas, plassen zelf doet niet echt zeer maar na het plassen krijg ik na 45 min alweer een druk op mijn perineum dat ik kan gaan plassen.
Lijkt dit op blaasontsteking of kan dit evt. ook een soa zijn? De post van gister over de bekkenbodem (fshd) ben ik ook overigens, om lekken te voorkomen druk ik altijd de plasbuis/penis uit.
ReagerenJohn (moderator)
26 september 2024 om 19:18Maar dat uitdrukken/melken van je penis is dus niet goed. Je veroorzaakt zo een irritatie van de urinebuis en daar ga je dan ook klachten van krijgen. Een blaasontsteking zou kunnen maar dat kun je bij nde huisarts eenvoudig laten testen.
ReagerenAnoniem26 september 2024 om 20:08Bedankt, wat kan ik doen om goed uit te laten lekken dan? Perineum drukken lukt ook niet altijd, en er komen echt veel druppels uit als ik het niet uitdruk.
Reageren