Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke bultjes op tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fred97

Hoi John,

Ik heb al 5 dagen last van enkele papillen op mijn tong die groter worden en erg pijnlijk zijn. Sommige lijken op een aft, andere zijn nauwelijks te onderscheiden van normale tongpapillen. Het doet in ieder geval erg pijn. Er komen nieuwe bij, maar verdwijnen ook bijna dagelijks weer. Ik heb nu twee blaasjes op de punt van mn tong.

De huisarts is druk en stelde voor het nog een week aan te zien voordat ik naar de praktijk mag komen.

Ik vroeg me af of dit een syfillis symptoom is. Ik heb geen onbeschermde seks gehad. Wel een maand geleden iemand heel kort gepijpt. Hij zei wel soa vrij te zijn en recent getest. Ik las ook dat je van zoenen deze soa kan krijgen. Heb wel met iemand anders gezoend.

Ben daarnaast vrij gestresst door studie. Wellicht dat de oorzaak is van deze gekke blaasjes ipv soa?

Groeten, Fred

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou het zo helaas ook niet kunnen zeggen. Maar op syfilis lijkt het niet

Reageren
    Ray

Ik heb sinds 2 dagen pijn onder de punt van mijn tong . Kleine bultjes. Het brand en doet pijn. Ik gebruik vitamines en mineralen en eet heel gevarieerd. Vlees, vis, verse groente, aardappels, pasta, rijst etc.

Bijlagen:
    Reageren
    Lindy

Ik heb nu al twee dagen last van kleine bultjes op het puntje mijn tong, het doet pijn en het voeld verdooft, ik kan ook online niet vinden wat het is en ik heb het er proberen af te bijten en het heeft een beetje gewerkt maar verder doet het nog pijn.

Reageren
    Anoniem

Grote kans dat het aften zijn. Syfilis is in ieder geval geen bultje.

Reageren
    Roy

Ik heb het nu ook een kleine week. Het voelt verdoofd aan op het oppervlakte. De pijn en jeuk komt in vlagen. Het lijkt wel dat ik het ene moment de pijn amper kan verdragen als ik me tong aanraak, en het volgende moment alsof er niks aan de hand is. Mijn zoon heeft dezelfde symptomen. Bultjes, vooral voor op de tong. Maar ook aan de zijkant en onder de tong voel ik af en toe een bultje. Het lijkt op ontstoken smaakpapillen maar dat weet ik niet met zekerheid. Ik hoor graag of iemand weet wat dit kan zijn…..

Reageren
    Anoniem

Daar is zo geen zinnig antwoord op te geven. Ga bij twijfel naar de huisarts.

Reageren
    Monus

Het zijn Ontstoken snaak pupillen
    Gaat binnen enkele dagen over

Reageren
    Monika

Het zijn Ontstoken smaak pupillen over vijf dagen gaat het over

Reageren
    Monika

Ontstoken smaakpapillen (papillitis) zijn gezwollen, rode of witte pijnlijke bultjes op de tong, vaak veroorzaakt door irritatie (heet/kruidig eten, bijten), infecties, stress of allergieën. Het is meestal onschuldig en geneest binnen een week vanzelf. Goede mondhygiëne, zacht poetsen en spoelen met zout water helpen.
    Sunstar-Gum
    Sunstar-Gum
    +5
    Symptomen en Oorzaken
    Symptomen: Pijnlijke, gezwollen, rode of witte bultjes op de tong (soms “leugenbultjes” genoemd).

Reageren
Reageer op: Pijnlijke bultjes op tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.