- Fred9717 oktober 2023 om 22:05
Hoi John,
Ik heb al 5 dagen last van enkele papillen op mijn tong die groter worden en erg pijnlijk zijn. Sommige lijken op een aft, andere zijn nauwelijks te onderscheiden van normale tongpapillen. Het doet in ieder geval erg pijn. Er komen nieuwe bij, maar verdwijnen ook bijna dagelijks weer. Ik heb nu twee blaasjes op de punt van mn tong.
De huisarts is druk en stelde voor het nog een week aan te zien voordat ik naar de praktijk mag komen.
Ik vroeg me af of dit een syfillis symptoom is. Ik heb geen onbeschermde seks gehad. Wel een maand geleden iemand heel kort gepijpt. Hij zei wel soa vrij te zijn en recent getest. Ik las ook dat je van zoenen deze soa kan krijgen. Heb wel met iemand anders gezoend.
Ben daarnaast vrij gestresst door studie. Wellicht dat de oorzaak is van deze gekke blaasjes ipv soa?
Groeten, Fred
Bijlagen:
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2023 om 22:06Ik zou het zo helaas ook niet kunnen zeggen. Maar op syfilis lijkt het niet
ReagerenRay26 mei 2025 om 21:46Ik heb sinds 2 dagen pijn onder de punt van mijn tong . Kleine bultjes. Het brand en doet pijn. Ik gebruik vitamines en mineralen en eet heel gevarieerd. Vlees, vis, verse groente, aardappels, pasta, rijst etc.
ReagerenBijlagen:
Lindy16 augustus 2025 om 19:56Ik heb nu al twee dagen last van kleine bultjes op het puntje mijn tong, het doet pijn en het voeld verdooft, ik kan ook online niet vinden wat het is en ik heb het er proberen af te bijten en het heeft een beetje gewerkt maar verder doet het nog pijn.
ReagerenAnoniem17 augustus 2025 om 07:01Grote kans dat het aften zijn. Syfilis is in ieder geval geen bultje.
ReagerenRoy18 september 2025 om 09:44Ik heb het nu ook een kleine week. Het voelt verdoofd aan op het oppervlakte. De pijn en jeuk komt in vlagen. Het lijkt wel dat ik het ene moment de pijn amper kan verdragen als ik me tong aanraak, en het volgende moment alsof er niks aan de hand is. Mijn zoon heeft dezelfde symptomen. Bultjes, vooral voor op de tong. Maar ook aan de zijkant en onder de tong voel ik af en toe een bultje. Het lijkt op ontstoken smaakpapillen maar dat weet ik niet met zekerheid. Ik hoor graag of iemand weet wat dit kan zijn…..
ReagerenAnoniem18 september 2025 om 10:19Daar is zo geen zinnig antwoord op te geven. Ga bij twijfel naar de huisarts.
ReagerenMonus4 maart 2026 om 18:15Het zijn Ontstoken snaak pupillen
Reageren
Gaat binnen enkele dagen overMonika4 maart 2026 om 18:16Het zijn Ontstoken smaak pupillen over vijf dagen gaat het over
ReagerenMonika4 maart 2026 om 18:18Ontstoken smaakpapillen (papillitis) zijn gezwollen, rode of witte pijnlijke bultjes op de tong, vaak veroorzaakt door irritatie (heet/kruidig eten, bijten), infecties, stress of allergieën. Het is meestal onschuldig en geneest binnen een week vanzelf. Goede mondhygiëne, zacht poetsen en spoelen met zout water helpen.
Reageren
Sunstar-Gum
Sunstar-Gum
+5
Symptomen en Oorzaken
Symptomen: Pijnlijke, gezwollen, rode of witte bultjes op de tong (soms “leugenbultjes” genoemd).