Lymfeklier 5 weken na behandeling nog steeds opgezet

Online ZorgZus

Hallo,

Ik ben 5 weken geleden behandeld tegen een syfilis infectie. Ik heb hierbij 2 injectie in de billen gehad. Nu heb ik echt 5 weken na mijn behandeling nog steeds een opgezette lymfeklier in de hals.

Zou dit als reden kunnen hebben dat de behandeling niet geslaagd is en de infectie er nog steeds is?

Reageer

Bespreek dit met je behandelend arts. Lymfeklieren kunnen in zijn algemeenheid best wel een behoorlijke tijd opgezet blijven, dat is niets vreemds.

Is er een nieuwe bloedtest afgesproken na de antibiotica injecties?

Reageer

Met het slagen van de behandeling heeft dat niets te maken. Een lymfeklier kan weken soms maanden nog opgezet zijn

Reageer

Ik heb dus de GGD gesproken aangezien mijn huisarts hier niks vanaf weet en de GGD heeft mij geadviseerd mij weer te laten testen bij de huisarts aangezien het dan door hetzelfde laboratorium wordt gedaan. En uit deze test nooit een hogere waarde dan mijn vorige test kan komen.

Reageer

En dan bedoel ik met dat de waarde niet hoger kan zijn als de behandeling geslaagd zou zijn.

Reageer

De hertest voor syfilis na behandeling is eigenlijk pas na 6 maanden en nog een keer na 12 maanden. Overleg met je huisarts of het zinvol is om nu al een test te doen.

Reageer

En die hertesten van 6 en 12 maanden doe ik ook zeker wel. Maar voor mijn gemoedstoestand is dan een extra test nu mogelijk of?

Reageer

Dat moet je de arts navragen. Het kan nl. wel zo zijn dat de test nu geen goed resultaat geeft omdat je nog zo kort geleden behandeld bent.

Persoonlijk zou ik nu geen test doen. De behandeling die je hebt gehad is goed. Resistentie bij syfilis komt bijna niet voor. Jouw lymfeklier heeft niets te maken met een mislukte behandeling tegen de ziekte. Het protocol zegt 6 maanden en nogmaals na 12 maanden. Geen reden om na 5 weken dan al een test te doen.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
Reageer op: Lymfeklier 5 weken na behandeling nog steeds opgezet
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief