Zoeken Vraag het forum

Syfilis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marjo

Kan ik er vanuit gaan dat ik na twee testen voor hiv en syfilis na de windowfase geen hiv en syfilis heb?
    Zijn de zelftesten van soapolionline.nl betrouwbaar? Of moet ik nog wat anders? Eventueel naar de huisarts? Ik heb geen klachten.
    Het contact was ongeveer 8 jaar geleden.

23 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ja daar kan je vanuit gaan.

Als het een test is waarbij je bloed hebt moeten afgeven (of opsturen) dan zijn die inderdaad betrouwbaar.

Tests waarbij je zelf bloed in een test hebt moeten druppelen, en dus niets getest is in een laboratorium, zijn minder betrouwbaar.

Reageren
    Anoniem

Indien je overigens 8 jaar geleden met hiv of syfilis besmet zou zijn, dan was je nu hartstikke ziek geweest. M.b.t. hiv was je in het stadium van aids terecht gekomen, en m.b.t. syfilis was je centraal zenuwstelsel aangetast geweest.

Reageren
    Marjo

Was dat echt zo geweest? Ik dacht dat je het soms niet opmerkte?

Reageren
    Anoniem

Waarom denk je dat ik dat schrijf? Om zomaar wat te zeggen dat niet waar is?

Als jij denkt dat je het soms niet opmerkte, dan heb je dat fout gedacht (uitgaande van een tijdspanne van acht jaar).

Reageren
    John (moderator)

Geen HIV en geen Syfilis dus

Reageren
    Marjo

Dus dan had je er altijd iets van gemerkt? Ik had klachten gehad? En ik heb mijn bloed opgestuurd naar een lab. Het blijft me bezighouden!

Reageren
    Marjo

Ik hoef ook geen derde bloedtest voor hiv en syfilis te doen voor de zekerheid? Want dan blijf ik testen.

Reageren
    Anoniem

Dat antwoord is toch al gegeven? Zowel door John als door mij.

Reageren
    Marjo

Dus nu maar verder laten zitten en geen verdere actie?
    Vind ik wel moeilijk! Kan het moeilijk van me afzetten! Kan bijna niey geloven dat ik niets heb!

Reageren
    Mieke lieke

Wat jij hebt is bijna erger dan de kwaal. Het beheerst je leven. Zoek professionele hulp lieve Lieke Mieke Marjo of hoe jevook heet

Reageren
    Marjo

Je hebt gelijk. Ik ben al bij een psycholoog. Maar blijf bang voor hiv en syfilis. Kan het erg moeilijk van me afzetten, terwijl ik twee keer op beide getest ben! Heel vervelend! Nu wil ik iedereen wel bevestiging vragen dat ik niets heb.

Reageren
    Marjo

Nog een keer. Twee keer getest op hiv en syfilis. Twee keer negatief! Dus honderd procent zeker geen hiv en syfilis?
    Bloedtest van soapoli-online. Ik moet het afsluiten nu!

Reageren
    Anoniem

Ik geef geen antwoord meer op vragen die ik al beantwoord heb.

Reageren
    Marjo

Kan het dat je hiv hebt en daar niets van merkt? Had ik echt dan al aids ontwikkeld? Hoe merk je dat? Sorry voor al mijn vragen. En van Syfilis? Welke klachten had ik dan? Sorry voor al mijn vragen.

Reageren
Reageer op: Syfilis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.