Zoeken Vraag het forum

syfilistest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • rene

Hallo John,

Ik lees hier dat jij zegt dat syfilis test na 4 weken betrouwbaar is, maar overal lees ik na 3 maanden pas testen!

Hoe betrouwbaar is dan een test na 4 weken john en hoe zit dat dan met die 3 maanden?

groet rene

52 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn op dit moment testen waarmee vanaf 28 dagen na het contact kan worden getest

Reageren
    rene

hallo john

Hoe betrouwbaar zijn die dan want in eerdere vragen hier in 2018 heb jij het ook nog over 3 maanden.

groet Rene

Reageren
    John (moderator)

Dat kan heel goed kloppen. Dat is ook al meer dan 1 jaar geleden. De ontwikkelingen op dat gebied gaan heel snel.
    Het is gewoon een betrouwbare test

Reageren
    Rene

john

Ik heb na 9 weken een Thpa test gedaan na 9 weken en die was negatief.

was test via huisarts, betekent dat dan dat die betrouwbaar is en dat deze definitief is?

Graag een echt eerlijk en deskundig antwoord of wanneer je ter zake niet deskundig bent ook aangeven als kan.

ik heb daar alle begrip voor en vraag het aan je omdat ik vertrouwen wil.

bedankt voor je eerlijke antwoord

groet rene

Reageren
    John (moderator)

Dat is dus een test op Antistoffen. Als je klachten had/hebt die door Syfilis veroorzaakt zouden worden, had je in ieder geval een positieve test moeten hebben.
    De test is zeker betrouwbaar

Reageren
    Rwne

john

betekent dat dan dat je geen syfilis hebt en geen nieuwe test hoeft te doen?

is die test dan definitief?

gr Rene

Reageren
    John (moderator)

Die kun je dan als definitief beschouwen

Reageren
    Rene

John,

in alle eerlijkheid, zeg je dat om mij gerust te stelllen of weet je dat het echt zo is ?

waar is jouw zekerheid op gebaseerd?

bedankt voor jouw antwoord.

gr Rene

Reageren
    John (moderator)

Aan iemand geruststellen met een mogelijk risico hebben we niks. Ik zeg nooit iets om iemand alleen maar gerust te stellen.
    Op het moment dat je klachten hebt van een besmetting, wil dat zeggen dat je lichaam antistoffen aanmaakt. Bij 4 weken worden er antistoffen aangemaakt. Waarschijnlijk al eerder. Tenzij je een immuunziekte zou hebben waarbij het lichaam helemaal geen antistoffen kan aanmaken. Maar dat is een zeldzame aandoening, en mensen die dit hebben weten dat ook. De test die je gedaan hebt, test op antistoffen. Als je bij deze test een negatief resultaat hebt, worden er ook nog ter controle gelijk 2 andere testen gedaan ter bevestiging

Reageren
    Rene

john

ik heb je vorige antwoord gelezen er worden nog 2 andere testen gedaan.

conclusie is dan ?

gr Rene

Reageren
    John (moderator)

geen syfilis

Reageren
    Rene

definitie?

Reageren
    Rene

bedoel definitief en onveranderlijk ?

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: syfilistest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.