- geert6 april 2020 om 14:05
Goedemiddag John,
Ik heb een vraag over een syfilistest.
Hoe betrouwbaar is een test na twee maanden en een week ( 9 weken).
Kan je dan zeker zijn dat je geen syfilis hebt?
Mijn test op hepatitis C was ook negatief na 9 weken, geldt dat ook als betrouwbaar?
Bedankt voor je antwoord.
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 april 2020 om 17:11Beiden betrouwbaar
ReagerenGeert7 april 2020 om 22:44hallo John
weet je wat nou zo vreemd is ik heb last van spierpijnen benen rug borst soms ook pijn heupen knie enkel arm okselpijn enz .
allemaal wat bij syfilis past, gek toch?
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2020 om 22:48Er is echter een ding wat nog veel prominenter aanwezig zou zijn bij een syfilis infectie: de zweer. Het eerste teken van een besmetting
ReagerenGeert7 april 2020 om 23:15ja maar misschien heb ik die gemist ergens ….. maar wel gehad ?
ook zo raar werd op gegeven moment week of 4 na contact heel moe gapende op de fiets paar dagen tot week.
maar ja alle testen gehad van chlamydia tot hepatitis c en gonorroe weken daarna maar niks gevonden na 9 weken dus ook geen syfilis en hiv maar wel allerlei klachten gehad van zeer zware hoofdpijn tot huiduitslag pijntjes enz alleen nooit koorts gehad maar wel algehele malaise … vreemd vind ik maar ja
gr geert
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2020 om 23:16Zo’n zweer mis je niet.
Reageren
Misschien heb je vooral last gehad van angst/stress/spanningenGeert7 april 2020 om 23:47john
maar in mond of anus zie je die toch niet aan de buitenkant.
Maar dan nog ik heb toch test gedaan ….of is het niet voldoende omdat je soms ook leest op internet 3 maanden syfilis en hiv test pas definitief
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2020 om 23:50In de mond mis je die ook niet.
Reageren
vanaf 4 weken in dat betrouwbaar te testen met de huidige testmethodengeert8 april 2020 om 13:52John (moderator)
8 april 2020 om 14:36Bij 4 weken kun je dat zeer betrouwbaar testen
Reagerengeert8 april 2020 om 14:59John (moderator)
8 april 2020 om 15:14zeer betrouwbaar = uitsluiten
ReagerenObi29 november 2020 om 01:54Je kunt zo’n zweer dus echt wel over het hoofd zien. Als ie in je anus of vagina zit bijvoorbeeld. Beetje vreemd antwoord dus, John.
ReagerenJohn (moderator)
29 november 2020 om 01:59Dat zou dan idd kunnen, maar de TS is een man. En bij mannen is de porte d’entrée in de regel de penis. De anus is dan eventueel nog wel een mogelijkheid. Maar niet bij een negatieve test na 9 weken
Reageren