Zoeken Vraag het forum

Is dit syfilis?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bas

Hallo , ik heb sinds een paar weken een vijftal kleine blaasjes net boven de penis , er is enige tijd geleden een man in de buurt van mijn anus geweest doch er is geen penetratie noch een zaadlozing geweest , ik had nadien een klein zweertje tussen balzak en anus , kan dit wijzen op een syfilis besmetting of een andere soa ?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kun je alleen mar achter komen door een soa test te laten doen

Reageren
    Bas

Hey, ik heb vorige week dan maar m’n bloed laten nemen, vandaag de resultaten gehad, op alles maar dan ook op alles negatief getest, toch blijven die vijftal kleine blaasjes net boven de penis staan, de dokter weet het ook niet en zegt om gewoon af te wachten, weet jij raad??

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om er ongezien iets over te zeggen. Vraag een verwijzing voor de dermatoloog

Reageren
    Bas

De dokter stelde dit ook voor, hij heeft nog eentje proberen open doen omdat hij dacht aan waterwratten maar zei dat het dit ook niet was, smeer er nu al drie dagen een soort zinkzalf aan maar verbetert ook niet echt, zou me graag terug scheren maar ben bang om met een mesje over de pukkels te gaan

Reageren
    John (moderator)

Op naar de dermatoloog dan..

Reageren
    Mike

Ik heb last van een rood plekje onder Mn eikel. Het vervelt steeds en de huis is nieuw maar het blijft rood. Verder nergens last van, iemand enig idee wat dit is of kan zijn? Ik weet niet goed hoe een harde zweer moet voelen of er uitziet.

Reageren
    Mike

Het lijkt steeds over te zijn maar als het vervelt is komt er weer nieuwe huid voor terug die rood gekleurd is.

Reageren
    John (moderator)

Als het een syfilis zweer zou zijn, zou die vanzelf weer weggaan en niet terugkomen. Het doet mij ook niet aan een zweer denken. Eczeem zou eventueel kunnen… Ik raad aan om even naar de huisarts te gaan. Die kan het dan toch iets beter beoordelen dan vanaf een foto

Reageren
    Michael

Goed dat je mailt, ik heb 7 jaar geleden helaas syfilis opgelopen het verradelijke was echter had geen enkel blaasje alleen een kleine rode vlek om mijn eikel, verder geen enkele klacht die op een soa wees zoals afscheiding en pijn bij het plassen, was er op tijd bij, condoom was gescheurd destijds, het hoeft bij jou geen SOA te zijn, herpes zou evt kunnen, ik heb na 2012 gelukkig niets meer opgelopen, laat mij om het 1/2 jaar testen, was mij kapot geschrokken, laat maar voor de zekerheid een soa test toen kan ook anoniem, geniet vooral van je sex, laat je niet gek maken

Reageren
    Mike

@micheal

Was het bij jou ook een rood plekje war steeds opnieuw vervelde? Hoe zag jou vlek er uit? Het is zo gek is gewoon nieuwe huid als het verveld is. Hoe lang heb je er mee rondgelopen voordat je er achter kwam.

Reageren
Reageer op: Is dit syfilis?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.