Beste John/lotgenoten, heeft er iemand uiteindelijk al een oplossing gevonden voor de vele mannen die verscheidene klachten hebben na het hebben ontvangen van orale seks? Heb al verschillende fora afgezocht maar niemand die precies een echt antwoord weet. Ik schets even mijn eigen situatie.
Week 6 na onveilig contact: misselijkheid (weet niet of dit echt een symptoom is dus kan ook helemaal iets anders zijn)
Week 7 a 8: brandend gevoel plassen dat ik nooit eerder had gevoeld alsook pijnlijke liezen en zweterig gevoel. Dit alles was na 2 dagen weg. Enkel de pijnlijke liezen bleven.
Week 9 a 10: eerste testen gedaan via soapoli (chlamydie, gonorroe, syf, hep b, hiv) allen negatief
Week 11 a 12: nog extra getest mycoplasma, trichomonas omdat er lichten klachten bleven.
De weken verstreken en de klachten komen en gaan zoals koud gevoel eikel, lymfeklieren her en der licht gevoelig, verscheidene huidklachten zoals meer puisten en dergelijke, ff last van witte droge lies en wit op eikel, en noem maar op.
Na 4 a 5 maanden dus nog eens via ziekenhuis laten testen op 14 verschillende bekende en minder bekende soas. Alles negatief.
Onlangs op 7 en een halve maand nog eens bloed en urine gecontrolleerd. Alles perfect.
Nu zijn we 8 maand verder en heb ik steeds nog wat last zoals 2 rode plekken op eikel links en rechts van meatus, klieren in oksel gevoelig, soms wat branderig gevoel eikel. Zeurend gevoel balzak,.. iemand hier aub raad mee?
Je bent onder behandeling in het ziekenhuis. Dat is dé plek waar je deskundige zorg krijgt. Je hebt er meer aan dat zoeken op internet naar "vele mannen die verscheidene klachten hebben", want dat kan werkelijk alles en niks zijn.
Ze hebben getest en niks gevonden dus ze weten het zelf niet zoals vele anderen hier.. daarmee dat ik opinie vraag van mensen met dezelfde situatie als ik.
Een oplossing heb ik er zo ook niet voor. Maar ik vraag me wel af of de orale seks wel de oorzaak is. En zeker na alle onderzoeken die bij jou zijn gedaan.De klachten zijn wel ontstaan na orale seks, maar dat wil niet per definitie zeggen dat orale seks de directe oorzaak is. Wel weet ik, dat als er klachten na orale seks ontstaan, mannen vaak een overfocus op het genitale gebied hebben. Dat kan ( lees wel: dat KAN) dan invloed hebben op de bekkenbodemspieren. En een groot deel van de klachten die je beschrijft kunnen ook door te gespannen bekkenbodemspieren veroorzaakt worden.
Kan ik je deels gelijk in geven. Heb ook de stress van mijn leven gehad gedurende enkele maanden omwille van mijn thuissituatie dus kan er wel inkomen dat enkele van de klachten die ik beschrijf te wijten zijn aan bekkenbodemspieren. Want nu merk ik inderdaad wel dat nu ik weet dat ik geen soa (of toch geen die gekend is of opspoorbaar is) dat de klachten wel nog draaglijk zijn. Niet tegenstaande zijn er wel bepaalde klachten zoals de huidklachten (ineens onverklaarbare eczeem en verscheidene jeukende en hardnekkige "puisten", alsook een soort van roodheid rechts in de hoek van mijn oog alsof het slijmvlies van mijn oog mijn huid "aantast"), wat ik hiervoor allemaal niet had. Ook de lymfeklieren die her en der (eerder gegeneraliseerd) wat pijnlijker aanvoelen. Daarom dat ik graag een antwoord vind via deze weg met dat er zoveel anderen zijn met dit probleem. Ik wil ook niet meerdere dokters bezoeken of antibiotica uitproberen als ik weet dat dit toch niets gaat helpen. Is het ook niet bizar dat ik op het moment dat ik last heb van mijn lymfeklieren dat er niks van ontstekingswaarden te vinden zijn om mijn bloed? Deze waren nagenoeg perfect.. ik denk echt dat dit eens of andere schimmel of parasiet moet zijn als ik kijk naar de rare huidklachten die ik opeens krijg..
Stress kan heel goed de oorzaak zijn van huidklachten zoals eczeem. Op de huid zit een gist (malassezia furfur) die kan leiden tot eczeem plekjes en blefaritis (ontstekingen aan de randen van je oogleden). Stress verergert de klachten.
De huidklachten zou je kunnen laten beoordelen door de huisarts of een dermatoloog. Vaak kan men op het oog vaststellen wat het is, en bij twijfel wordt een biopt genomen.
Met een soa heeft het niks te maken.
En als je maar vaak genoeg aan je lymfeklieren voelt, gaan ze vanzelf irriteren.
"Is het ook niet bizar dat ik op het moment dat ik last heb van mijn lymfeklieren dat er niks van ontstekingswaarden te vinden zijn om mijn bloed" Nee eigenlijk niet. Lymfeklieren zijn onderdeel van je afweersysteem. Als je een virus loopt, gaat het afweersysteem aan de slag en dan hoeven er nog geen verhoogde ontstekingswaarden te zijn
Ok bedankt voor de info. Wat wel raar is en wrm ik nog steeds denk dat het iets is zoals een schimmel/parasiet is omdat er bij mijn partner bij het testen van het bloed licht verhoogde waarden van eosinofielen waren waargenomen. En ook zij last heeft van vreemde (lees op plaatsen waar ze normaal geen puisten krijgt) jeukende bultjes kreeg, alsook vaak last van lage rugpijn. Of ik staar mij blind op haar banale klachten, of heeft dit hier dan ook misschien toch mee te maken?
Misschien, en misschien ook niet. Ik denk dat je je bezighoudt met dingen waar je je niet mee bezig moet houden.
En ik heb al advies gegeven dat de huisarts of dermatoloog een optie kan zijn. Blijven gissen en raden naar iets dat "misschien" zo is of "misschien niet" zo is, heeft weinig zin.