- …21 oktober 2023 om 22:13
Hoi,
Ik ben een man (nog maagd).
Ik ben aan het daten met andere mannen en vroeg me af of het normaal/gebruikelijk is een condoom te gebruiken tijdens het pijpen? Ik zou me zeker in het begin er prettiger bij voelen.10 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2023 om 22:23Als je geen soa’s wilt oplopen lijkt het me verstandig om dat te doen.
ReagerenDinand26 november 2023 om 23:40Is pijpen met condoom volledig veilig voor soa’s?
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2023 om 11:19Ja
ReagerenAnoniem14 december 2023 om 22:01En syfilis bijvoorbeeld?
Online kan je lezen dat een condoom niet volledig beschermt.Kan je ook syfilis krijgen als speeksel zakt of komt tot onder de condoom of krijg je zo geen syfilis?
ReagerenAnoniem14 december 2023 om 22:11Nee dat krijg je zo niet.
ReagerenJohn (moderator)
14 december 2023 om 22:29Niet erg waarschijnlijk
ReagerenAnoniem11 oktober 2024 om 13:55Ik wil hier nog even op inpikken.
Chlamydia en gonorroe kan je dus onmogelijk oplopen door gepijpt te worden met condoom? Hpv of herpes lijken mij nog mogelijk.Tot hoeveel maanden kan je symptomen krijgen van een van deze soa’s? Is het mogelijk om pas na een jaar of langer symptomen te krijgen?
ReagerenAnoniem11 oktober 2024 om 14:20Ook hpv en herpes kan je eigenlijk niet oplopen als iemand met condoom gepijpt wordt.
De rest van je vraag is niet zo zinvol omdat er namelijk niet altijd symptomen verschijnen, of soms blijven ze onopgemerkt. Áls er echter symptomen verschijnen dan is dat bij herpes binnen 3 tot 8 a 9 dagen en bij hpv 1 tot 8 maanden (gemiddeld 3 maanden).
ReagerenAnoniem11 oktober 2024 om 15:26Dankjewel voor het antwoord.
Ik bedoelde eigenlijk de symptomen van chlamydia en gonnoroe.
Reageren
Kan je het meer dan een jaar geleden opgelopen hebben en nu pas symptomen krijgen?Anoniem11 oktober 2024 om 16:09Ook daarvoor geldt dat je geen symptomen hoeft te hebben ze kunnen onopgemerkt zijn.
Indien er wel symptomen zijn, dan krijg je die binnen enkele dagen tot uiterlijk 10 max 14 dagen. Het is zeer onwaarschijnlijk (vrijwel uitgesloten) dat je nooit symptomen hebt gehad, en dan maanden en maanden later ineens wel symptomen krijgt.
Reageren