Zoeken Vraag het forum

Orale seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hoi,

Ik ben een man (nog maagd).
    Ik ben aan het daten met andere mannen en vroeg me af of het normaal/gebruikelijk is een condoom te gebruiken tijdens het pijpen? Ik zou me zeker in het begin er prettiger bij voelen.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je geen soa’s wilt oplopen lijkt het me verstandig om dat te doen.

Reageren
    Dinand

Is pijpen met condoom volledig veilig voor soa’s?

Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

En syfilis bijvoorbeeld?
    Online kan je lezen dat een condoom niet volledig beschermt.

Kan je ook syfilis krijgen als speeksel zakt of komt tot onder de condoom of krijg je zo geen syfilis?

Reageren
    Anoniem

Nee dat krijg je zo niet.

Reageren
    John (moderator)

Niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Anoniem

Ik wil hier nog even op inpikken.
    Chlamydia en gonorroe kan je dus onmogelijk oplopen door gepijpt te worden met condoom? Hpv of herpes lijken mij nog mogelijk.

Tot hoeveel maanden kan je symptomen krijgen van een van deze soa’s? Is het mogelijk om pas na een jaar of langer symptomen te krijgen?

Reageren
    Anoniem

Ook hpv en herpes kan je eigenlijk niet oplopen als iemand met condoom gepijpt wordt.

De rest van je vraag is niet zo zinvol omdat er namelijk niet altijd symptomen verschijnen, of soms blijven ze onopgemerkt. Áls er echter symptomen verschijnen dan is dat bij herpes binnen 3 tot 8 a 9 dagen en bij hpv 1 tot 8 maanden (gemiddeld 3 maanden).

Reageren
    Anoniem

Dankjewel voor het antwoord.

Ik bedoelde eigenlijk de symptomen van chlamydia en gonnoroe.
    Kan je het meer dan een jaar geleden opgelopen hebben en nu pas symptomen krijgen?

Reageren
    Anoniem

Ook daarvoor geldt dat je geen symptomen hoeft te hebben ze kunnen onopgemerkt zijn.

Indien er wel symptomen zijn, dan krijg je die binnen enkele dagen tot uiterlijk 10 max 14 dagen. Het is zeer onwaarschijnlijk (vrijwel uitgesloten) dat je nooit symptomen hebt gehad, en dan maanden en maanden later ineens wel symptomen krijgt.

Reageren
Reageer op: Orale seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.